1.8 TSI DSG of 2.0 TDI 125KW DSG

Driver

Nieuw lid
Bij het uitzoeken van een nwe lease auto staat de Superb II zeker op mijn shortlist.
Op papier zijn de verschillen tussen de 1.8 TSI DSG en 2.0 TDI 125Kw DSG niet erg groot. Zelfs het verschil in verbruik valt mij mee. Vraag mij af wat de verschillen zijn in rijbeleving en comfort tussen beide uitvoeringen. Voorlopig nog alleen kunnen rijden in een hangeschakelde 1.8 TSI. Stille motor, maar miste een beetje het koppel van mijn huidge diesel (340nm). Toch acceleert de TSI iets sneller van 0-100 dan de TDI.

In de maandelijkse kosten maakt het wel degelijk uit. Netto maandelasten TSI (na bijtelling en bijdrage aan werkgever) vallen maandelijks ruim € 50 lager uit.
Ongetwijfeld hebben een aantal van de forumleden voor een zelfde afweging gestaan..........

MarcoO2

Forumguru
Ik ken alleen de 1.8TSi uit eigen ervaring. Een benzinemotor heeft natuurlijk sowieso een heel ander rijbeleving dan een dieselmotor, 't is maar net wat je prettig vind... ik zou niet graag diesel rijden, geef mij maar een meer sportieve "toerenmotor"...

Optie is nog chippen: mijn TSI heeft na een bezoek aan JD zo'n 225 PK en 350 Nm... dus dan kom je weer in de buurt van de diesel!

___JC___

Forumguru
Bij zo een klein prijsverschil zou ik altijd voor de TSI gaan. Of je moet heel erg veel km's rijden. Dan sta je wel wat vaker bij de pomp.

VEEJAY

Forumguru
Als de baas betaalt moet je altijd benzine nemen. Ook beter voor je airmiles/freebees etc en voor je bijtelling.

Wasmachineman

Forumguru
Doe mij ook maar een 1.8 TSI i.p.v. een willekeurige diesel !!
Alleen al vanwege de maandelijkse lasten maar ook beleving en meer freebee's !
*Baas, lees je mee ?*

Porettuhcs

Senior Member
Ik ben erg bevooroordeeld..... dus een 1.8 TSI handgeschakeld... DSG is zo 2010 :D

Een van de lekkerste motoren die ik ooit heb gereden... heb ook veel ervaring met de 1.9 TDI en de 2.0 TDI (pompverstuivers)... maar die redden het bij lange na niet tegen de 1.8 tsi

sitechris

Donateur
de 170 pk CR schijnt wat tegen te vallen qua prestaties in veel VAG modellen. De 1.8 TSI schijnt juist erg goed te zijn, met meer dan voldoende trekkracht. Ik zou ook altijd voor de TSI gaan.

MarcoO2

Forumguru
Nog een punt ter overweging: 't geeft uiteraard geen garantie, maar mijn 1.8TSI leverde standaard al 184 pk ipv 160...

VEEJAY

Forumguru
Mijn vorige 140pk tdi gaf 162pk/360NM bij jd op de bank, das een VAG eigenschap en niet zozeer TDI of TSI.

Bovenaan Onderaan