1.8 TSI motor 2009 in Skoda Octavia 1.8 TSI 4x4

Eerder al schreef ik uitgebreid over het vervangen van de distributieketting, kettingeleiders, kettingspanner en lagerhuis van mijn Skoda Octavia 1.8 TSI. De kilometerstand was ca 76000.
Het begon met het motorcontrolelampje. Daarna bleek het een uitgerekte distributieketting te zijn die bovendien een tand was overgesprongen.
Op advies van Skoda Klantenservvice naar de plaatselijke Skodadealer gegaan, omdat coulance alleeen mogelijk was op voorspraak van de dealer.

Voor de geïnteresseerde lezer zet ik de werkplaatsaantekeningen en de factuur hieronder als bijlage.

Bijlagen

• Rekening reparatie Skoda 1.8 tsi+VanBeynum.compressed.pdf
    313,7 KB · Weergaven: 73
  • Werkplaatsaantekeningen klein +Skoda+1.8+tsi+Van+Beynum.compressed.pdf
    427,4 KB · Weergaven: 40

Rutger0706

Senior Member
Auw.. Dat zijn misselijkmakende bedragen. Het blijft te bizar voor woorden bij deze kilometerstanden. Zijn ze gelijk ingesprongen op een setje nieuwe gemodificeerde zuigers ter voorkoming van olieverbruik...? Bij de 1.8 tsi geen overbodige luxe als de boel toch open ligt.....

RogerS

Forumguru
Eerder al schreef ik uitgebreid over het vervangen van de distributieketting, kettingeleiders, kettingspanner en lagerhuis van mijn Skoda Octavia 1.8 TSI. De kilometerstand was ca 76000.
Het begon met het motorcontrolelampje. Daarna bleek het een uitgerekte distributieketting te zijn die bovendien een tand was overgesprongen.
Op advies van Skoda Klantenservvice naar de plaatselijke Skodadealer gegaan, omdat coulance alleeen mogelijk was op voorspraak van de dealer.

Voor de geïnteresseerde lezer zet ik de werkplaatsaantekeningen en de factuur hieronder als bijlage.
Ze hebben wel je auto gewassen. Dat is toch ook wat waard.....
Maar serieus, hier wordt je niet vrolijk van....

ertromp

Forumguru
Zeker zijn het serieuze bedragen maar de ingreep is natuurlijk ook fors en er gaat natuurlijk aardig wat tijd inzitten

Spierings

Forumguru
Zijn ze gelijk ingesprongen op een setje nieuwe gemodificeerde zuigers ter voorkoming van olieverbruik...? Bij de 1.8 tsi geen overbodige luxe als de boel toch open ligt.....
Zo werk het helaas niet, ze gaan echt niks zomaar mee vervangen. Zeker als er geen klachten zijn en geen olieweging is gedaan..

Daarnaast hoeft bij een distributie ketting het blok niet zover open. Zuigers vervangen is toch heel wat meer werk meer.

Bovenaan Onderaan