1.8 TSI motor, weet iemand wat steunplaat V06H103144J is?

Op de rekening van een grote reparatie aan mijn Skoda Octavia 1.8 TSI 4X4 van april 2009 staat de vervanging van het volgende onderdeel vermeld: steunplaat V06H103144J met een prijs van € 128,90. Weet iemand waar dit onderdeel voor dient?

Het ging hierbij om de vervanging van de distributieketting + kettingspanner + nokkenasversteller + regelklep.
 

Spierings

Forumguru
Dit is de lager brug welke tussen de nokkenassen zit.

%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BD%D1%8B%D0%B9%20%D0%BA%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%88%D1%82%D0%B5%D0%B9%D0%BD%202.jpg

16bd134s-960.jpg
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Is dit een deel dat normaal vervangen wordt tegelijk met de distributieketting?
Als dat zo is er er is slijtage ontstaan, waar zit de slijtage dan? Ik zie een klein zeefje dat gescheurd is, met erachter een kogeltje.
 

Spierings

Forumguru
Meestal worden ze vervangen als het zeefje kapot is, als dat kogeltje de kop in schiet valt de oliedruk in de kop weg.

Als die van jou gescheurd is, is dat de reden..
 
Dank voor je uitvoerige uitleg.

Is er iets te zeggen over oorzaak en gevolg.

Het kapotte zeefje veroorzaakt het wegvallen van de oliedruk. Is dat de oorzaak van het rekken van de ketting, het moeten vervangen van de kettingspanner en de afwijkende maten die bij de lagerbrug werden vastgesteld?

De lagerbrug is bij een terugroepactie vervangen door een Skodadealer in Heerlen (Rotor). Dat was in 2011 bij een kilometerstand van minder dan 30.000. Nu bij een kilometerstand van 76.800 was het zeefje kapot.
 

Zespri

Forumguru
Gerard,

Helaas niet, ik raad je aan om even het forum goed te lezen.. Er zijn meer mensen die deze problemen hebben gehad

Ik zelf had een yeti 1.8 TSI 4x4 bouwjaar 2010, modellen van 2009 t/m 2010 hebben last van olie problemen

lees maar na op het forum

Sterkte
 

Spierings

Forumguru
Dank voor je uitvoerige uitleg.

Is er iets te zeggen over oorzaak en gevolg.

Het kapotte zeefje veroorzaakt het wegvallen van de oliedruk. Is dat de oorzaak van het rekken van de ketting, het moeten vervangen van de kettingspanner en de afwijkende maten die bij de lagerbrug werden vastgesteld?

De lagerbrug is bij een terugroepactie vervangen door een Skodadealer in Heerlen (Rotor). Dat was in 2011 bij een kilometerstand van minder dan 30.000. Nu bij een kilometerstand van 76.800 was het zeefje kapot.
Een gescheurd zeefje zorgt niet voor het wegvallen van de oliedruk. Oliedruk valt weg als dat kogeltje de kop in schiet.

Zeefje scheurde wel vaker maar bij de oudere kwam het zeefje helemaal los.

Heeft niks met de ketting te maken, is gewoon een zwakker punt.
 
Bovenaan Onderaan