Helaas heb ik toch een kleine storing in mijn auto.
Nadat ik de auto opgehaald had, 150km ermee had gereden, en op dag 2 naar mijn werk ging en voor het invoegen even flink gas moest geven ging met motormanagement lampje branden.
Daarna voel je ook dat de auto stationair niet lekker loopt, hij wiebelt een beetje, of je zou het stotteren kunnen noemen.
Met rijden merk je niks, en dat stotteren bij stationair is ook niet altijd aanwezig.
Omdat de dealer waar ik de auto gekocht heb in venlo zit, afgesproken dat ik de auto naar skodacentrum utrecht zou brengen.
Daar is hij gisteren geweest.
Er zitten meerder foutcodes in, maar de eerste die opkomt is turbodruk te laag. (turbo is nog geen 10.000 oud, km stand van de auto is 130dkm)
Omdat het niet duidelijk was waar de storing vandaan komt (met de turbo zelf is niks mis) en de onderzoekskosten aardig opliepen is besloten om de auto bij de dealer in venlo te brengen.
Gisteren de auto weer opgehaald, storing hadden ze gewist.
Naar huis gereden, en bij warme auto het gas eens ineens helemaal onderin geduwt.
Hij deed wat je zou verwachten, en geen mmgt lampje wat aanging.
Nu zit ik uiteraard ook wat te googlen, en kom op een paar mogelijkheden uit.
1, carterontluchtingsklep die in de dikke slang zit die aan de oliedop zijde van de auto
2, dumpvale/diverter valve met een gescheurd/vastzittend membraam
3, vacuumlek, bekende plek is de slang met Y splitsing onder het spruitsuk
4, lek in de slang die vanaf de turbo omlaag gaat en onder het blok door loopt.
afspraak is gemaakt, en ik heb aangegeven daar best een paar uur te willen wachten op eventuele reparatie.
Indien ze in die periode het probleem niet vinden neem ik een vervangende auto mee en ga naar huis.
Komt iemand deze klacht bekend voor ?
Heeft iemand wellicht een beknopte how-to om 1 van bovenstaande zaken te controleren cq vervangen ?
Nadat ik de auto opgehaald had, 150km ermee had gereden, en op dag 2 naar mijn werk ging en voor het invoegen even flink gas moest geven ging met motormanagement lampje branden.
Daarna voel je ook dat de auto stationair niet lekker loopt, hij wiebelt een beetje, of je zou het stotteren kunnen noemen.
Met rijden merk je niks, en dat stotteren bij stationair is ook niet altijd aanwezig.
Omdat de dealer waar ik de auto gekocht heb in venlo zit, afgesproken dat ik de auto naar skodacentrum utrecht zou brengen.
Daar is hij gisteren geweest.
Er zitten meerder foutcodes in, maar de eerste die opkomt is turbodruk te laag. (turbo is nog geen 10.000 oud, km stand van de auto is 130dkm)
Omdat het niet duidelijk was waar de storing vandaan komt (met de turbo zelf is niks mis) en de onderzoekskosten aardig opliepen is besloten om de auto bij de dealer in venlo te brengen.
Gisteren de auto weer opgehaald, storing hadden ze gewist.
Naar huis gereden, en bij warme auto het gas eens ineens helemaal onderin geduwt.
Hij deed wat je zou verwachten, en geen mmgt lampje wat aanging.
Nu zit ik uiteraard ook wat te googlen, en kom op een paar mogelijkheden uit.
1, carterontluchtingsklep die in de dikke slang zit die aan de oliedop zijde van de auto
2, dumpvale/diverter valve met een gescheurd/vastzittend membraam
3, vacuumlek, bekende plek is de slang met Y splitsing onder het spruitsuk
4, lek in de slang die vanaf de turbo omlaag gaat en onder het blok door loopt.
afspraak is gemaakt, en ik heb aangegeven daar best een paar uur te willen wachten op eventuele reparatie.
Indien ze in die periode het probleem niet vinden neem ik een vervangende auto mee en ga naar huis.
Komt iemand deze klacht bekend voor ?
Heeft iemand wellicht een beknopte how-to om 1 van bovenstaande zaken te controleren cq vervangen ?