1.9 TDI is een 1.6 TDI CR geworden?

Gershwin

Senior Member
Ik hoorde vandaag dat wanneer je nu een Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG-6 besteld, er een 1.6 TDI common rail DSG-7 wordt geleverd. Op de website van Skoda wordt hier nog geen reuring aan gegeven. Weet één van jullie of de 1.9 TDI in combinatie met een DSG uit het motorenprogramma is gehaald?

skodaoctavia2

Actief lid
ik kan je alleen vertellen dat bij mijn dealer in duitsland de 1,9 inderdaad omgeruild is voor de 1,6 dsg 7. De 1,9 zit niet meer in het programma.

Lijkt me i.d.d. logisch.. de oude 1.9 motoren worden volgens mij overal bij VAG uitgefaseerd. Op papier zouden de prestaties nagenoeg gelijk moeten zijn.

hemi24

Forumguru
Zat er al een tijdje aan te komen: de combinatie 1.6 TDI met DSG-7 is al enkele weken zo te bestellen (en configureerbaar) in de omringende landen.

Voor de lease zeer aantrekkelijk, aangezien de DSG-7 i.t.t. de DSG-6 het verbruik nauwelijks verhoogd.
Komt voor mij helaas te laat..! :mad:

Gershwin

Senior Member
Lastig hoor. Morgenvroeg moet ik de knoop doorhakken. Ik heb nu de 2.0 TDI met DSG-6 aangevinkt. Ik lees te wisselende ervaringen om zonder er in te hebben gereden de 1.6 te gaan rijden (lees:1.9 aanvinken en 1.6 krijgen). Met name omdat deze in de lage versnelling bij lage toeren niet snel zou 'oppakken'. Kies tot nu toe voor de zekerheid... Iemand nog suggesties tussen nu en morgenvroeg 09:00 uur?

hemi24

Forumguru
't is maar net wat je wilt: power of meer luxe...

Als het uitrustingsniveau hetzelfde is zou ik voor de 2.0 TDI met DSG6 gaan...
Als het om het vergelijk gaat tussen een 1.9 TDI DSG6 of 1.6 TDI DSG7, zou ik geen minuut twijfelen en voor de 1.6 gaan!
Ik heb al een aantal keren met een DSG gereden: dan wil je echt niet meer zelf schakelen!!! (dit i.t.t. een conventionele automaat).

Ik heb nu 16k met de 1.6 TDI gereden en ben van mening dat deze motor bij uitstek geschikt is voor een DSG!

VEEJAY

Forumguru
klopt DSG maakt een hoop goed als je weinig power hebt (of een chip (helemaal leuk is beide)).

Bovenaan Onderaan