Jochus
Actief lid
Ik noem het maar gerammel, want beter kan ik het niet beschrijven.
Dit weekend er even tussenuit, verblijfje in de westhoek. Vrijdagavond in het doorrijden langs kleine wegen (ong. 70 - 90 per uur), merkte ik ongeveer halfweg een soort gerammel/gebrom (vermoedelijk van uit de motor, waar anders?).
Na even stoppen, testen enz. kwam ik er achter dat het probleem voorkomt op deze momenten:
1e versnelling: niet
2e versnelling: niet
3e versnelling: niet
4e versnelling: bij niet genoeg gasgeven en laten uitbollen (alles los)
5e versnelling: bij niet genoeg gasgeven en laten uitbollen (alles los)
neutraal: idem als bij 4e en 5e, alles los
Ik maakte me toen al zorgen, en dacht "die mag binnenkort eens binnen".
Maar gisterenavond in het terugkeren langs de autosnelweg (ong. 110 - 120 per uur), bleek ik er nog feller last van te hebben.
En weer in dezelfde versnelling, of in neutraal, wanneer ik de auto wat liet uitbollen. Het is echt een hevige, nogal lawaaiierige trilling.
En om het compleet te maken, eenmaal aangekomen aan de rotonde in de straat, rook ik iets verbrand! Ik heb de auto dan zo snel mogelijk opgereden, maarja.
a) ik heb geen kaas gegeten van motortechniek
b) het was donker en er is geen licht op de oprit
Dus verder dan de vaststelling dat er inderdaad wat stonk raakte ik niet.
Mijn eerste gedacht is: er zitten bouten los die het motorblok moeten vasthouden. Maar het zou maar raar zijn dat ik dit dan enkel merk wanneer de motor uitbolt, niet wanneer ik gas geef...
Iemand van jullie een idee?
Alvast bedankt!
Dit weekend er even tussenuit, verblijfje in de westhoek. Vrijdagavond in het doorrijden langs kleine wegen (ong. 70 - 90 per uur), merkte ik ongeveer halfweg een soort gerammel/gebrom (vermoedelijk van uit de motor, waar anders?).
Na even stoppen, testen enz. kwam ik er achter dat het probleem voorkomt op deze momenten:
1e versnelling: niet
2e versnelling: niet
3e versnelling: niet
4e versnelling: bij niet genoeg gasgeven en laten uitbollen (alles los)
5e versnelling: bij niet genoeg gasgeven en laten uitbollen (alles los)
neutraal: idem als bij 4e en 5e, alles los
Ik maakte me toen al zorgen, en dacht "die mag binnenkort eens binnen".
Maar gisterenavond in het terugkeren langs de autosnelweg (ong. 110 - 120 per uur), bleek ik er nog feller last van te hebben.
En weer in dezelfde versnelling, of in neutraal, wanneer ik de auto wat liet uitbollen. Het is echt een hevige, nogal lawaaiierige trilling.
En om het compleet te maken, eenmaal aangekomen aan de rotonde in de straat, rook ik iets verbrand! Ik heb de auto dan zo snel mogelijk opgereden, maarja.
a) ik heb geen kaas gegeten van motortechniek
b) het was donker en er is geen licht op de oprit
Dus verder dan de vaststelling dat er inderdaad wat stonk raakte ik niet.
Mijn eerste gedacht is: er zitten bouten los die het motorblok moeten vasthouden. Maar het zou maar raar zijn dat ik dit dan enkel merk wanneer de motor uitbolt, niet wanneer ik gas geef...
Iemand van jullie een idee?
Alvast bedankt!