1 April.. vogel in de grill

tim_j

Forumguru
Goedeavond!
Na flink wat kilometers door Frankrijk zie ik tot mijn verbazing een vogeltje achter de ondergrill zitten bij mijn octavia greenline van 2014.

Hoe krijg ik deze in 1 geheel eruit?
Kan de voorste grille ‘makkelijk’ los?
B8CEB56E-CCA4-447C-AF95-A728911C4BC2.jpeg

Captain Hook

Forumguru
Heel hard achteruit rijden; dan komt 'ie misschien los... :D
Oh wacht, dat kan niet.

Voordat 'ie helemaal vergaan/uitgedroogd is, zou ik iets van een tang pakken met lange uiteinden en voorzichtig aan 1,2 pootjes dat onfortuinelijke beest er tussenuit halen.
Hoe langer 'ie daar blijft zitten, des te meer vergaat 'ie/stinkt 'ie.
Of je wacht lang genoeg totdat vanzelf in onderdelen er tussenuit valt.

EdK

Forumguru
Doormidden knippen en in delen met punttang of groot pincet verwijderen...
En niet als de kleine kinders erbij zijn want dan lopen die een trauma op !

JPs_OC2

Forumguru
Kan de voorste grille ‘makkelijk’ los?
Tsja, je hebt 'makkelijk' en 'makkelijk'... ;)

Het middelste gedeelte van de grille zit niet geschroefd maar met 6 nokjes boven en onder in de bumper geklemd.
1659596786005.png
Om deze grille er uit te halen moet je eerst de kapjes van de mistlampen loshalen. Die bedekken namelijk voor een deel de middelste grille. Dat loshalen gaat gemakkelijk en kan je in het instructieboekje terugvinden.
Vervolgens met kunststof gereedschap voorzichtig tussen grille en bumper nokje voor nokje loshalen/loslepelen. Werk wel met doeken tussen het gereedschap en de bumper want krassen zijn zo gemaakt en er verzameld zich in de loop van tijd aardig wat zand tussen deze carrosseriedelen.

En voor de volledigheid, nee, je kan niet alleen een kapje van de mistlamp loshalen en er van de zijkant bij. Er zit een staand schot tussen de ruimte voor de mistlamp en de ruimte waar de grille voor zit.

tim_j

Forumguru
Dankje! Dat is de ‘makkelijk’ die ik zocht. Wat ik niet echt zag zitten is de bumper eraf voor dit. Het beestje ontleden had ook gekund alleen vind ik dat vrij ranzig.

Canon-Eye

Forumguru
Ontleden hoeft misschien niet als je 'm met een (revhte of gebogen) punttang bij de kop kunt vatten en gewoon eruittrekt. Klinkt gewelddadig, maar hij is daar tenslotte ook met vergelijkbaar geweld terechtgekomen...
Eventuele restanten ruimt de hogedrukspuit wel op.

Bovenaan Onderaan