10 %

kcj

Actief lid
Op de Belgische site van Skoda staan de wereldwijde verkoopcijfers van januari tot en met september 2007.
Van de in totaal verkochte 462.429 Skoda's zijn er 47.183 Roomsters.
M.a.w. 10% van het totaal. Vind ik niet slecht.
Telkens ik een Roomster zie, schrijf ik die bij op een lijst* met datum, plaats en kleur. Ik zit aan zo'n 30 stuks, waavan een 5-tal vermoedelijk dubbel geteld. Telling is gestart begin 2007. Dagelijks afgelegde route : Antwerpse Voorkempen naar Brussel via Lier en E19.
In de zomer een Nederlander (Capucino Beige) "achtervolgd" in Schotland en in het voorjaar een Fransman (zwarte) tegengekomen in Slagharen camping (Noord Nederland). Je ziet : internationaal gewaardeerd !

Voor de volledigheid : in dezelfde periode werden er 174.327 Fabia's verkocht (waarvan ongeveer 58.000 nieuw model), 223.582 Octavia's (waarvan zo'n 54.000 "Tradition" = oude model ?) en zo'n 17.337 Superb's.

*ieder zijn hobby :)

Koen

Boet

Actief lid
Heb ik ook een poosje gedaan, maar ben recentelijk gestopt. De laatste die ik spotte was er eentje die identiek oogde aan de mijne..dacht zelfs dat ze hem gejat hadden:)

Maar ik zit ook zo rond de 30-35..

Hetzer

Forumguru
Ik spot er hier in de omgeving erg weinig, maar dat vind ik niet zo heel erg, dan valt hij van mij lekker op,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

van_der_P

Senior Member
Op de Belgische site van Skoda staan de wereldwijde verkoopcijfers van januari tot en met september 2007.
Van de in totaal verkochte 462.429 Skoda's zijn er 47.183 Roomsters.
M.a.w. 10% van het totaal. Vind ik niet slecht.
Telkens ik een Roomster zie, schrijf ik die bij op een lijst* met datum, plaats en kleur. Ik zit aan zo'n 30 stuks, waavan een 5-tal vermoedelijk dubbel geteld. Telling is gestart begin 2007. Dagelijks afgelegde route : Antwerpse Voorkempen naar Brussel via Lier en E19.
In de zomer een Nederlander (Capucino Beige) "achtervolgd" in Schotland en in het voorjaar een Fransman (zwarte) tegengekomen in Slagharen camping (Noord Nederland). Je ziet : internationaal gewaardeerd !

Voor de volledigheid : in dezelfde periode werden er 174.327 Fabia's verkocht (waarvan ongeveer 58.000 nieuw model), 223.582 Octavia's (waarvan zo'n 54.000 "Tradition" = oude model ?) en zo'n 17.337 Superb's.

*ieder zijn hobby :)

Koen

Dat van die 10% klopt ongeveer ook voor de Nederlandse situatie.
Tot en met september 2007 zijn er in Nederland 7739 nieuwe Skoda's verkocht.

3916 Octavia
2895 Fabia
753 Roomster
175 Superbe

Bovenaan Onderaan