120.000 km, saaie boel

Okki

Donateur
Tsja, en dan staat er ineens alweer 120.000 km op de teller.

Laatste keer: 65.000 km, ruitensproeier doet het niet, bleek na doorblazen weer goed.
Tussen 90.000 en 120.000 km, oranje plastic houdertje voor motorkapsteun afgebroken. Door dealer kostenloos vervangen.
En nu: 120.000 km beurt, met als extra's alleen remblokken voor (1e keer) en uit voorzorg de waterpomp omdat de boel toch los moest voor de distributieriem.

En verder?

Niets. Rijdt nog steeds met veel plezier in deze auto waar niets aan mankeerd.
Het enige is dat de banden (zomer en winter, beide Michelin) erg veel lawaai maken door het cuppen. Duidelijke zaagtanden zichtbaar. Volgende keer toch maar weer Conti's wat mij betreft.

Tot over 30.000 km, tenzij er tussendoor nog wat gebeurd, maat dat denk ik niet.
 

Okki

Donateur
Dat noemen ze anticiperen! Met een vorige auto had ik, bij inruil met 185.000 km geen enkel remblok of remschijf vervangen. Maar dit is een automaat en daarbij rem je toch ietsjes meer.
Maar het valt mij wel op hoeveel mensen er onnodig remmen onderweg.
 

The bone collector

Senior Member
Leuk, zo hoor je ook eens de goede verhalen, VAG kan het dus wel nog :)

Mijn Felicia reed 230k met 1 set remblokken (dat was eigenlijk wel wat te veel, maar hij werd toen wel altijd nog door de garage onderhouden die onoplettend was geweest)
 

CharlesTucker

Forumguru
Leuk om te lezen, ik hoop dat het die van mij net zo vergaat, over een zo'n twee en een half jaar weten we het. Maar voorlopig liggen we mooi op koers, net een kompleet probleemloze VOI beurt gehad na 30.000 km. Anticiperend rijden werkt wel, ik moet zeggen dat ik ook erg weinig de remmen gebruik, terwijl ik ook nooit bumperklevers of treintjes achter me heb. In ieder geval nog veel meer probleemloze kilometers toegewenst.
 

hemi24

Forumguru
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, dus geef ik de credits aan de O2, want ook bij mijn laatste hoefde eerst bij 120k wat aan de voorste remmen gebeuren...
 

Noord26

Forumguru
jij moet wel een baas in ontwijken zijn als je 120.000 km met 1 setje remblokken doet :xyxthumbs:

Lijkt mij ook sterk afhankelijk van wanneer en waar je rijdt. Persoonlijk rijdt ik de meeste kilometers op de snelweg tijdens avond- en nachturen. Dus kilometers zonder af te remmen en weinig tot geen verkeer op de CC. Daar leiden de remblokjes niets van. :eek:
 

Ronico

Nieuw lid
Vreemd, heb de O2 nu een jaar en ben ook zeer tevreden. Stond op conti zomer, afgelopen winter op Michelin gereden en perfect stil. Nu alweer een maand de conti zomerbanden erop en zou ze het liefst weg willen gooien, daar ik gek wordt van het geluid, ook het cuppen + rol geluiden. Dus precies anders als jij ervaart.

Vannacht hebben ze mijn Columbus verwijderd, natuurlijk zonder mijn toestemming!! op heterdaad betrapt, ze rende snel weg. Helaas net te laat, we werden wakker van het alarm. De politie gaf aan dat ze 1 min en 20 sec nodig hebben. Echt balen, was vandaag dan ook niet zo vrolijk.
 

Okki

Donateur
Late reactie, maar begreep van iemand dat niet alleen het bandenmerk, maar ook het type verschil kan uitmaken. Op mij vorige Octavia had ik Continental Eco 2 en dat schenen hele goede banden te zijn. Nieuwere type zijn weer anders.
Wel vervelend als je daar pas later achter komt, zeker als je lang met een setje banden doet. Je gaat niet na 20.000 km nieuwe banden kopen.
 
Bovenaan Onderaan