120000 beurt viel reuze mee maar serviceinterval staat nu verkeerd

redyak

Lid
Ik heb net mijn wagen terug en weet zeker dat ik een long-life motorblok heb. met QG1 interval.Maar als ik in de boordcomputer kijk zie ik dat ik met een jaar of 15000 terug moet. Dat klopt niet volgens mij. Maar hoe krijg ik dat gereset.

Monteurtje

Forumguru
Dat moet de garage even veranderen. Is die waarschijnlijk terug gezet via het maxi dot display. En dan gaat die van VOI naar vast interval. Beetje slordig van de desbetrefende garage.

redyak

Lid
Ben langs gegaan en hij had het met opzet zo gedaan.De ervaring leert dat de 1,9TDi blokken die niet veel rijden de 5w30 dunloop olie erg vies wordt en dat dat uiteindelijk je motorblok beinvloed. Dus elk jaar die olie verversen als je weinig rijdt. Rij je 30k per jaar dan is de variabele LL interval wel goed.

s-line

Forumguru
Dat is zeker zo, ik doe het ook elk jaar ik rij ook veel korte stukjes en vind zelf ook 2 jaar veelste lang.
De jongens van JD engineering zeiden afgelopen zaterdag ook tegen mij dat je beter castrol 0w40 kan gebruiken en elk jaar verversen 5w30 is pure long life olie en een beetje duur om elk jaar te verversen.

Bovenaan Onderaan