123 schakelaar monteren Octavia 1U (comfortblinker)

Vind je deze how to duidelijk

• Ja

Stemmen: 6 85,7%
  • Nee

Stemmen: 1 14,3%

• Totaal aantal stemmers
    7

Kippie-style

Forumguru
Van de week heb ik bij de dealer een 123 schakelaar set besteld.
Deze zorgt ervoor dat je als je 1x je knipperlicht hendel bediend hij 3x knippert.
Bestelnummer is 000 998 229A koste 41,- ex de BTW.
IMAG3893_zpsa08f80cc.jpg

Gisteren eerst gaan uitzoeken in Elsawin naar verschil (met de Golf4) in de stekker achter de gevarenlicht schakelaar.
Het verschil met de Golf 4 is aantal pinnen in de stekker golf4 heeft er 8 en de octavia 7.
Toen kwam het uitzoeken, wat blijkt is dat de Golf 4 een draad op plaats 4 heeft die de octavia niet heeft dus schuift alles een beetje op.
Hier de Golf 4
Golf4_zps374ad8aa.jpg

Hier de Octavia 1U
Octavia1U_zpsb3af7da5.jpg

Nu komt het doorswitchen, het gaat dus om pin nummer 6 die bij de Golf bruin is deze draad is bij de Octavia pin nummer 5.En pin nummer 7 bij de Golf Zwart/wit is deze draad is bij de Octavia pin nummer 6.

Uit de stekker op de alarmlicht schakelaar haal je dus pin nummers 1,2,3 deze kun je meteen in de lege bij geleverde stekker doen dan 5,6 eruit halen en deze op plek 5,6 in de stekker doen(beschrijving zegt plek 6,7.De pinnen te demonteren heb je special tool voor ik heb het met 2 horlogeschroevendraaiers gedaan beetje pielen vanaf de onderkant.

Dan is het zaak de losse draden die aan het bijgeleverde draadboompje zitten in de originele stekker te gaan steken.Hier is het dus ook zaak dat je de tekening in de beschrijving volgt alleen draad 5,6 in de gaten houd dat die anders zitten plek 6,7 op de tekening verplaatsen naar 5,6.

In deze stekker ook nog even omdraaien.
images1_zps1c196961.jpg

Hier nog een tekening hoe het zit.
IMG-20131121-WA0014_zpsd76eaba1.jpg

Zal morgen nog even een eindresultaat filmpje posten.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor vragen Ask me ;)

gr wesley

Joske

Forumguru
Ik vind het duidelijk genoeg alleszins.. Alleen "waar" die stekker juist moet steken dat is mij persoonlijk niet helemaal duidelijk :)
Het ombouwen van de stekker zelf is duidelijk!

P.S. als iemand nee stemt op de poll heeft het imo wel een meerwaarde als je dan post wat je niet duidelijk vindt. Dan kan dit mss nog aangepast worden door Wesley.

Kippie-style

Forumguru
Ik vind het duidelijk genoeg alleszins.. Alleen "waar" die stekker juist moet steken dat is mij persoonlijk niet helemaal duidelijk :)
Het ombouwen van de stekker zelf is duidelijk!

P.S. als iemand nee stemt op de poll heeft het imo wel een meerwaarde als je dan post wat je niet duidelijk vindt. Dan kan dit mss nog aangepast worden door Wesley.

Op de Schakelaar zit een stekker daar gaat de oude stekker weer op met de kabeltjes die los bij de set zitten die klik je daarin.
De bestaande kabeltjes die je uit de originele stekker gehaald hebt gaan in de lege stekker deze stekker verbind je met de stekker aan de relais kant.
Ik zal.dit.nog.even verduidelijken met een foto in dezer dagen.

EdK

Forumguru

Wel als dit je niet duidelijk genoeg is denk ik dat het beter is dat je het maar laat doen.
Want dan helpen 2 rechter werkhandschoenen zelfs niet......:lezen:

EdK

Forumguru
Is de RTFM die ik had uitgeprint hoor .........ppppfffffffff
Manual staan leukere dingen in dan de gazet

Kippie-style

Forumguru
Hier de beloofde foto's

Dit is dus de bijgeleverde stekker waar 1 kant leeg van is daar komen dus 5 kabeltjes in uit de originele stekker.
IMAG3932_zpsd9d04d2a.jpg

De kant van de stekker die al gestekkerd is van het setje
IMAG3930_zpsd5ba308d.jpg

Dit is de originele stekker van de schakelaar waar de draden van het setje inkomen
IMAG3929_zpsf3cbbb97.jpg

Hier totaal hoe het ertussen zit
IMAG3926_zps53ef9dd6.jpg

Gr wesley

Antera

Donateur
Hier zit hij er ook al in en heb 2 kleine plaatjes op maat geslepen en die erin gedrukt en komen ze zo uit de stekker en een filmpje die TS maar weigert te plaatsen hahahah

Bovenaan Onderaan