12V aansluiting in kofferruimte hatchback

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jpoers

Lid
Ik weet het er is vast wel ergens een draadje hierover te vinden, maar werd er niet echt wijzer van,

Wil voor de vakantie een 12v (sigaretten) aansluiting achterin mijn fabia hebben, natuurlijk voor een koelkast"je". Heeft iemand hier ervaring mee, of handig tips, over waar ik de benodigde materialen kan kopen/monteren?

Als ik dan toch gaan knutselen ook meteen een 2de lampje achterin, aangezien er nogal weinig licht is uit één lampje.

goed punt, wil ik ook altijd nog eens maken. en als er al een draadje of iemand met ervaring is heeft die er dan ook fotos van?

altijd handig
smile.gif

DJNeO

Actief lid
draadje voor 2de lampje is niet zo moeilijk... deze kan je aftappen van het lampje aan de andere kant
smile.gif
en vervolgens onder langs de tildrempel van je kofferbak het naar de andere kant leiden om het daar vervolgens aan te sluiten
smile.gif

Wat betreft de 12V, ik denk dat je in iedere auto shop wel een 12V aansluiting kan kopen die je in kunt bouwen...
Ik heb gemerkt bij mijn fabia dat wanneer ik mijn koelbox in de auto laat zitten dat hij dan vanzelf wordt uitgeschakeld... erg ideaal is dit, weet niet of dit door de gehele auto is, maar voor t geval het alleen is op de draden van de bestaande sigareten aansteker zou ik daar mijn draden wegtappen om die vervolgens via de dorpels naar achteren te trekken en dan aan sluiten!
smile.gif

succes ermee, waar en wanneer gaat de vakantie gebeuren??
smile.gif

Jpoers

Lid
hey fred..,

Had zelf ook al zoiets ingedachte, dat lampje verwacht ik ook niet teveel problemen van, ga morgen ff bij mijn dealer langs om te kijken of ik een 2de kan bestellen.

Die sigarettenaansteker ga ik wel even voor rond neuzen, zou wel handig zijn als je deze kan vast maken, gaat volgens mij niet met de originele die tussen de stoelen zit, misschien dat ik die van de combi kan vinden.

Wou misschien ook een schakelaar maken, of zodanig verbinden dat wanneer mijn contact uit is geen stroom op deze blijft staan, wat wel het geval is bij de voorste.

Heb mijn vouwwagen verkocht en een bungalowtent gekocht, de laatste keer was ik dat gebengel achter de auto zo beu, en was toe aan onderhoud moest ook mistlicht op, veel te veel gesodemieter dus. (je weet dat ik met de polo van mijn broer reed, die gaat nu ook zelf op vakantie dus was nog een reden)

Ben nu alleen wel opzoek naar dakdragers, dan kan ik schoonmoeder op dak leggen. (de hatchback is toch iets te klein
grin.gif
)

gaan eeste met voorjaar in nederland op stap, ff de tent uitproberen, en van de zomer richting gap(frankrijk)

DJNeO

Actief lid
t lijkt me dat de draadjes van de 12V aansteker voorin richting je midden console lopen... dan is het natuurlijk makkelijk om bij het middenconsole die draadjes te onderscheppen, aftakking erop te maken en dan naar achteren leggen
smile.gif

Kan je niet naar een autoshop gaan, die heeft een compleet boek met alle dakdragers van zijn leverancier... dan zie je meteen welke erop moet en als de prijs leuk is kan je hem meteen bestellen!
smile.gif

ot.gif
Weet je wel dat een bungalow tent zwaar *** is om op te zetten? kon je beter zo'n tunneltent kopen zoals ik heb
smile.gif
(ook wat werk, maar je hebt zeer snel de body staan...)

Jpoers

Lid
nou heb dus even proefgedraaid met een tunneltent van een paar vrienden, of het lag aan mij, of ik vond het niet echt handig opzetten. (die tentstokken vielen steeds om of verbogen)

Bovendien zijn die allemaal met een vaste kuip dus je heb altijd een opstaande rand. En weet nu al dat ik mijn nek daarover ga breken. Heb mijn bungalowtent al proef opgezet ging er makkelijk, en had nog niet één scheerlijntje nodig.

Nou zal zou eens mijn auto inspringen en rondje autozaken en dergelijke doen.

DJNeO

Actief lid
dan zal t denk ik aan die tunneltent van je vrienden hebben gelegen... bij die van mij is t een kwestie van stokken in elkaar klikken, door het doek doen in de daarvoor bestemde gleuf, 2 haringen aan de achterkant plaatsen en je trekt hem zo omhoog... voor haringkje erin en grondzeil erin plaatsen maar...
smile.gif
Die opstaande rand is juist fijn, is niet meteen je hele tent zeiknat binnen als er een flink buitje is gevallen...
wink.gif
ik heb overigens een 300Gram katoenen tent...

succes met de inkopen voor je fab!
wink.gif
(om maar weer even ontopic te komen...
smile.gif
)

tís natuurlijk harstikke off topic, maar ik zou ook voor een tunneltent met opstaande randen kiezen. afgelopen zomer eerst bloedhitte in Kroatie gehad, daarna verzopen in oostenrijk. thuis meteen m'n tent (4 p.bungalow - de wit) op marktplaats gezet omdat ik tunneltent wil
smile.gif

Jpoers

Lid
oke het lampje is geregeld, kosten: 7,32 voor het complete lampje, nu alleen nog aanleggen. Maar verwacht niet al te veel problemen. Beetje draadjes + gaatje in bekleding en klaar.

12v is wel meer een probleem. Meer van waar plaats je in godsnaam zo'n ding? Bijna alles in de hatchback is zachte bekleding niet echt ideaal om iets in vast te zetten.
Mijn dealer stelde voor om een losse bus dat je die net als een stekker uit elkaar kan trekken.
Maar aangezien ik wel eens een hond in mijn kofferbak vervoer en die losbengelde dingen altijd leuk vind om op te knagen is dat niet echt een optie. Iemand nog suggesties?

tek7 en mdf, daar kan je veel mee doen
smile.gif

je neemt mdf zaagt daar gaten in ter grote van je stekker, lijmt enkele platen mdf op elkaar dat de stekker er volledig in kan, en dan lijk je die mdf met stekker ergens tegen het koetswerk.

Voordeel is dat je alles terug makkelijk los krijgt.

Jpoers

Lid
mijn 2 lampjes heb ik (zal vanmiddag ff foto posten), mijn 12v moet ik zelf nog inbouwen, ga hm denk ik naast een van mijn boxen plaatsen.

als het goed is moet daar nog wat ruimte over wezen, en blijft die handig bereikbaar ook al zit de achterbak vol met spullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan