12V aansluiting niet geschakeld?

MCA

Lid
Ik zag net het lampje branden van de telefoonoplader die in 12V middenconsole aansluiting zat.

Klopt het dat deze voeding niet geschakeld is?

Okki

Donateur
Bij mijn Rapid is die ook constant en bij de Octavia van mijn broer ook, dus ja denk ik......

MCA

Lid
Goed te weten, we hangen er op vakantie een koelbox/kastje, dan moet de stekker er dus uit

Okki

Donateur
Aansluiting in de achterbak (indien aanwezig) idem dito.
Volgens mij waren vroeger de "sigaretten aanstekers" wel geschakeld maar sinds het 12 volt aansluitingen zijn niet meer....

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij waren vroeger de "sigaretten aanstekers" wel geschakeld maar sinds het 12 volt aansluitingen zijn niet meer....
Hoeveel vroeger bedoel je dan?
De Golf1 (2x), Audi80 (3x) en Polo die ik tussen 1976 en 2002 heb gereden hadden allemaal keurige sigarettenaanstekers erin zitten en die waren niet geschakeld, net zo min trouwens als de aansluitingen in de F1 (2002) en O2C die erop volgden.

Huibdos

Senior Member
Bij mijn ouwe Opels en Fords waren de aanstekers geschakeld. Als je geparkeerd stond, kon je geen sigaretje meer aansteken. Dat gaf altijd problemen met het vinden van een fix van de TomTom, dat kon wel ff duren.

Smeeuwis

Donateur
Allemaal niet geschakeld: middenconsole, achter midden en achterbak blijven allemaal aan, dus opletten met een koelbox of DVD schermen voor de kids!

In m'n privé Peugeot 407 kan je een zekering verzetten en kan je zelf kiezen, ideaal! Dat mis ik hier wel want op vakantie moet ik om de koelbox denken bij langer stilstaan.

MCA

Lid
Allemaal niet geschakeld: middenconsole, achter midden en achterbak blijven allemaal aan, dus opletten met een koelbox of DVD schermen voor de kids!

In m'n privé Peugeot 407 kan je een zekering verzetten en kan je zelf kiezen, ideaal! Dat mis ik hier wel want op vakantie moet ik om de koelbox denken bij langer stilstaan.
heeft de octavia achter midden een 12V? waar zit die dan?

Smeeuwis

Donateur
Die van mij wel, is achteraf ingebouwd. Volgens mij is het op de Elegance / Style standaard maar dat weet ik niet zeker. Mijn Greenline Businessline is in basis een Ambition.

MCA

Lid
ik heb een business style maar heb helaas nog geen 12v op de achterbank kunnen ontdekken.

AndreM

Forumguru
@MCA zit niet bij de achterbank maar in je kofferbak.
Ideaal voor een koelbox op vakantie. :jaja:

Ik zou niet graag de 12V geschakeld willen hebben, dan werk mijn dashcam namelijk niet meer. :nono:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan