12v geschakeld aanleggen of Ignibox

Allen,

Vandaag lekker aan het prutsen geweest om de Parrot MKi9200 in de O2 in te bouwen.
Dacht de boel zo aan te kunnen sluiten met de iso2car adapter.....niet dus!
Gr......geen geschakelde 12v.

Wat nu te doen, een Ignibox zien te kopen of ergens een geschakelde 12v maken/ergens vandaan te halen.
En zoja hoe en waar kan ik een geschakelde 12v maken.

Alle input stel ik op prijs :)

Chris
 

ertromp

Forumguru
Even meten op de zekeringen box links in het dashboard of daar een "vrije" geschakelde tussen zit of dat je daar kan aftakken. Moet m.i. mogelijk zijn
 

wouter-1303

Senior Member
De Parrot MKI9200 heb ik ook ingebouwd in mijn O2.
Was bij mij plug and play.
Vanuit de auto gezien heb ik het volgende:
- Originele stekker van de auto
- Adapter naar DIN (mijn O2 heeft maar een 1DIN after market radio helaas)
- Adapter voor de Parrot
- Radio

Het kan zijn dat je de oranje en rode draad moet wisselen. 1 van beide is de constante 12V plus en de ander is de geschakelde 12V plus.
 
Heren,
Bedankt voor de antwoorden.....ene Wouter, die vlieger ging bij mij helaas niet op.
Ik meet op de dikke stekker op beide draden continue stroom, dus geen geschakelde plus daar.

Na enig speurwerk op het net heb ik dit gevonden: http://www.briskoda.net/forums/topi...or-hidden-install-driver-storage-compartment/

En zo heb ik dus via de zekering voor de achterruit wisser een geschakelde 12v afgetakt, die doorgetrokken naar de parrot....werkt als een zonnetje:)

Chris
 

Highway

Forumguru
Dan wel bij mijn S2: voor mijn dashcam had ik ook een geschakelde 12V nodig. In de zekeringkast (zijkant dashboard) heb ik met de multimeter gekeken waar ik een geschakelde 12V kon vinden. Dit gevonden - bleek in een rijtje bij elkaar te zitten.

Naast de bestaande zekeringen zaten nog een aantal lege plaatsen (voor zekeringen). Hier liep wel een metalen contactstrip aan 1 kant (dus je kan hier een zekering in stoppen, dan klemt deze met 1 voetje in een contact). Op deze strip bleek dus de geschakelde 12V te zitten. Het andere voetje van de zekering hing dan als ware los - dus hier zat geen contact op.

Ik heb de juiste pin inc. draad voor de zekeringkast gehaald, en via achter kan ik deze er zo in de zekeringkast klikken. Vervolgens de zekering weer geplaatst (nu hebben beide voetjes dus contact). Werkt prima: op de nieuw geplaatste draad had ik dus 12V geschakeld, en ook direct gezekerd. Deze draad heb ik op de dashcam aangesloten en dit functioneert prima.

Ik weet niet of dit ook mogelijk is voor de O2, het is wel een nette oplossing (aparte aansluiting, geen aftakkingen maken en je kan deze zekeren met een zekering met de juiste waarden.
 
Bovenaan Onderaan