12V sigarettenaansteker

rampie

Senior Member
Hallo,

Ik heb een vraag inzake de 12V sigarettenaansteker (of hoe je het ook wilt noemen). Bij mijn vorige auto kwam hier geen stroom meer op als het contact niet aan was. Bij de Octavia blijft er stroom opzitten. Bestaat er een makkelijke oplossing om dit uit te schakelen?

Reden is: ik heb een USB-oplader met hierin een led om te zoen of er stroom is of niet. Deze blijft standaard hierin steken. Om te voorkomen dat de batterij leegloopt haal ik deze nu constant uit de lader en er opnieuw in als ik vertrek. Het is makkelijker als ik dit niet telkens moet doen :)

Wie kan helpen?

Gieltje

Actief lid
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken voor het leeglopen van de accu ( neem aan dat je die bedoeld). Het vermogen van de LED is dusdanig laag dat die accu dat heel lang vol gaat houden. Op je vraag of dit te veranderen is kan in ik je helaas geen antwoord geven.

Monteurtje

Forumguru
Het kabeltje van de 12V aansluiting uit de zekeringkast halen. En in een voorbereide geschakelde plus in de zekeringkast drukken. Als die nog vrij is. Dat is eenvoudig te doen bij de garage. Doen ze vast niet moeilijk over i.c.m met onderhoudsbeurt o.i.d

EdK

Forumguru
Heb zo'n zelfde USB lader in een 12V stopcontact zitten en met een groene led bovenop , en deze is er vanaf begin ingegaan en nooit meer uit geweest en maw het ledje brand 24/7 en kan je zeggen dat deze echt je accu niet gaat leeg trekken hoor.
Dus lekker er in laten en niet meer naar omkijken of zorgen over maken, gebruikers uiteraard wel loskoppelen na uitstappen die kunnen afhankelijk van vermogen wel de accu leegtrekken...

Canon-Eye

Forumguru
Alleen wel oppassen als de auto langere tijd stilstaat - maar dan heb ik wel over weken of maanden. In zo'n geval kunnen die diverse miniverbruikertjes tesamen wél voor een verrassing zorgen...

EdK

Forumguru
Ach dan zijn er ook weer chinese acculaders die de chinese accu opladen waardoor de chinese radio en usb lader het ook weer doen....

Bovenaan Onderaan