140pk tdi met 20% bijtelling

VEEJAY

Forumguru
Wilde je voorheen een diesel-A3, maar liever niet de volle mep aan bijtelling betalen, dan was je aangewezen op de 105 pk sterke Audi A3 1.6 TDI. Maar speciaal voor liefhebbers van een beetje pit heeft Audi de 2.0 TDI met 140 pk nu ook opgeschoond, zodat deze ook in de 20% bijtellingcategorie valt.
De Audi A3 en A3 Sportback worden vanaf productieweek 50 voorzien van Start/Stop technologie waardoor de CO2-emissie sterk daalt. Hierdoor komt de 140 pk sterke diesel aan een uitstoot van 115 gram per kilometer en dat is goed genoeg om 20% bijtelling te scoren. Ook de A3 Sportback scoorde een uitstoot van 115 gram en ook die is dus verkrijgbaar met 20% bijtelling. De prijs van een A3 hatchback met de 2.0 TDI komt neer op €29.305, dat is een goede €1.500 minder dan nu. De meerprijs voor een A3 Sportback bedraagt €1.165.
De introductie van het Start/Stop systeem komt niet als een verrassing, Audi is al een tijdje bezig om op deze manier haar gamma te vergroenen. Eerder werden de A4 en A5 al gepresenteerd met een Start/Stop systeem en voorlopig is het einde nog niet in zicht. Audi stelde zich eerder dit jaar ten doel om in 2012 het verbruik van het gehele gamma met 20% te verlagen.

bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13137/Audi-A3-met-140-pk-en-20-bijtelling
 

Falcon

Donateur
Leuk die 20% bijtelling, maar nu even in perspectief.. letop de Skoda is dikke station en de A3 maar een 3drs.

Leasetermijn: 3 jaar, 9 maanden
Aantal KM's: 40.000KM
Loonschaal: tussen 31.123 t/m 53.064
Eigen bijdrage: Geen
Bron: www.directlease.nl

Skoda Octavia Combi Ambition 1.8 TSI - 160PK

Netto bedrag per maand: 225 euro per maand


Skoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI - 140PK

Netto bedrag per maand: 255 euro per maand


Audi A3 Ambition 2.0 TDI - 140PK

Netto bedrag per maand: 222 euro per maand
 

VEEJAY

Forumguru
Tja wie gaat er dan ook een Audi rijden, in ieder geval niet om de dikke auto maar vast om de buren/collega's/vrienden etc.

Het ging mij meer om de tdi motor die hopelijk ook in Skoda komt dan.
 

Wasmachineman

Forumguru
Tja, dan verkoopt Skoda nog beter tov eigen VAG merken als die motor erin komt en gaat het kanabalisme (goed geschreven ?) nog meer om zich heen slaan ?
 

Falcon

Donateur
Ik vraag mij trouwens af waar ze de 2.0 TDI op hebben aangepast in deze A3. Ik kan mij niet voorstellen dat de motoren fabriek nu een aparte productielijn heeft voor alleen de A3.

Zal dus eerder in het motormanagement of in de materialen om de motor heen.. turbo etcetra.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik vraag mij trouwens af waar ze de 2.0 TDI op hebben aangepast in deze A3.
Start/stop foefje, dat doet 'm de truuk.

Eigenlijk volksverlakkerij, want de meesten zetten die optie meteen weer uit. Maar het is diezelfde onzin als die milieulables in nederland waardoor een enorme grote en zuipende auto een gunstiger label kan krijgen dan een klein boodschappenautootje.
Omdat alles 'relatief' is. :1439: De vrindjespolitiek en de graaierij bij de financiele instellingen is ook allemaal 'relatief'. Wij zien dat verkeerd...:tongue:
 

Neptukker

Forumguru
Start/stop foefje, dat doet 'm de truuk.

Eigenlijk volksverlakkerij, want de meesten zetten die optie meteen weer uit.
En als het koud is zet het systeem zichzelf uit. Bij kou zoals de laatste weken werkt de hele mik niet, maar ja dat zit niet in de standaard testcyclus.
 

Captain Hook

Forumguru
Sowieso klopt dat hele verhaal over een TDI met start/stop technologie voor geen meter.

Want waarom rijden mensen in een diesel? Juist ja, vanwege de vele kilometers en naar verhouding weinig starten/stoppen.
De meesten zullen een flinke afstand per dag afleggen met hooguit een paar start/stop momenten. M.a.w. start/stop is nauwelijks aktief. Je zou haast EXPRES veel in de file moeten gaan rijden en EXPRES door de stad rijden en vaak voor stoplichten moeten gaan wachten om het systeem een beetje te benutten.

Maar we willen niet stilstaan, we willen juist rijden... :icon_smile_dead:

Zo reed ik de afgelopen jaren ruim 50.000km/jaar. En dat was een kwestie van 's-ochtends 1 x keer de auto starten, 75km rijden (met welgeteld 2 stoplichten en vrijwel nooit file op de route) en datzelfde stuk weer terug aan het einde v.d. dag.
En als ik overdag ergens heen moest dan was het ook 1 x starten, wegrijden en pas weer stoppen als je de bestemming had bereikt. Met misschien een paar stoplichtjes op een route van 50-100km. Je bereikt veel meer besparing door consequent je cc te gebruiken en/of je rechtervoet te beheersen dan die paar keer dat je stopt/optrekt.
Wat een kul... :icon_smile_dead: Maar ja, dit blijft nederland... :mad:
 

VEEJAY

Forumguru
=Captain Hook;143239]Sowieso klopt dat hele verhaal over een TDI met start/stop technologie voor geen meter.

Want waarom rijden mensen in een diesel? Juist ja, vanwege de vele kilometers en naar verhouding weinig starten/stoppen.
De meesten zullen een flinke afstand per dag afleggen met hooguit een paar start/stop momenten.
Deze opmerking slaat de spijker op zijn kop..
 

VEEJAY

Forumguru
Sowieso klopt dat hele verhaal over een TDI met start/stop technologie voor geen meter.

Want waarom rijden mensen in een diesel? Juist ja, vanwege de vele kilometers en naar verhouding weinig starten/stoppen.
De meesten zullen een flinke afstand per dag afleggen met hooguit een paar start/stop momenten.

Deze reactie slaat de spijker op zijn kop, zo niet bekeken idd..
 

Wasmachineman

Forumguru
:worshippy: Voor Captain Hook !

Mooie uitleg hoe krom iets kan zijn hier in NL.
Feit dat je "start-stop systeem" uit kan zetten is al merkwaardig.
 

Captain Hook

Forumguru
:worshippy: Voor Captain Hook !


Mooie uitleg hoe krom iets kan zijn hier in NL.
Dank jullie voor de complimenten. :blush:

Maar dit is toch echt geen rocket-science, maar een kwestie van gezond-boeren-verstand. Het lijkt wel alsof we met z'n allen als brave marionetten en-masse in het gareel van de overheid en haar ambtenarenlegertje aan het dansen zijn. :mad:
We kunnen toch ook zelf NADENKEN?

"Question Everything!"
 

LenK

Forumguru
Ben benieuwd hoe lang dat belasting voordeel nog zo blijft. De kist in Den Haag wordt zo steeds minder vloeiend gevuld en dat is vast niet de bedoeling.
Het zal niet de eerste keer zijn dat beleid gewijzigd wordt omdat het te veel gevolg heeft.
Kan leiden tot verzwaren van de normen of tot zwaarder aan de taas trekken bij auto's die boven de norm zitten.
 

r_d_k

Actief lid
Is het al bekend of de commonrail 2.0TDI überhaupt in een O2 komt?

:ot:
Vorige week was ik bij een Volvodealer en stond te kijken bij een C30 met 20% bijtelling. Deze C30 heeft ook een start-stop-systeem en dichte velgen. Dit alles om de uitstoot te minimaliseren om in aanmerking te komen voor de 20% bijtelling.

De dealer wist ons te vertellen dat de kopers van deze auto per direct andere (grotere) velgen er op leggen en het start-stop-systeem uitschakelen. Volgens mij wordt het milieunorm dan niet meer gehaald!
 

hemi24

Forumguru
RS TDI (170)is CR...
Net als bij de S2 is de 140pk vooralsnog een PD, maar deze zal i.v.m. de Euro 5 norm op korte termijn ook wel worden omgewisseld voor de CR.
Zelfde verhaal is natuurlijk de 1.9 zoals deze nog in de S2, F2 en RR te vinden is.
 
Bovenaan Onderaan