15 December has arrived. Iemand al prijzen gezien??

Stylist

Senior Member
Ik nog geen nix gezien hoor. Niet op dit forum, niet op Autoweek, niet bij PON en zeker niet bij Skoda.nl. Iemand :icon_smile_question

Man, ik zit ook met smart te wachten. Volgens mij dealer is er vandaag een grote bijeenkomst bij PON waar de dealers worden geinformeerd over levertijden, prijzen en de hele mikmak....ik zou direct een mail krijgen als de dealer meer zou weten. Maar heb tot dusverre niets gehoord!

Michel

Forumguru
Man, ik zit ook met smart te wachten. Volgens mij dealer is er vandaag een grote bijeenkomst bij PON waar de dealers worden geinformeerd over levertijden, prijzen en de hele mikmak....ik zou direct een mail krijgen als de dealer meer zou weten. Maar heb tot dusverre niets gehoord!

Met name de levertijden hebben mijn interesse, want ik hoor al van meerdere kanten dan de 1.4 TSI + DSG al forse levertijden kent. Sterker nog: in Duitsland is de combinatie 1.4 TSI + DSG of 1.8 TSI + DSG momenteel nog niet eens leverbaar.

Maarten

Forumguru
Ik neem aan dat dit gaat over de prijzen van het kalenderjaar 2009?
Ik ben nog in onderhandeling met de dealer over een nieuwe Skoda.
Is het slimmer om tot volgend jaar te wachten?

Het gaat overigens om de Skoda Fabia Combi Ambiente Attractive Business 1.6 met Tiptronic

Mijn dealer (duindam in Den Haag) wist ook nog niets. Er werd zoals eerder gemeld wel gesproken over een grote bijeenkomst later vandaag. Daarna zou wellicht meer duidelijk worden. Waarom alles zo laat en geheimzinnig moet is mij een vraagteken...

Stylist

Senior Member
Dealer gebeld....wist nog van niks. Febrauri is de echte introductie en dan verwacht hij ook pas auto's. Lekker duidelijk allemaal.

Hij ging als hij een gaatje had nog even de importeur bellen. Dus wat er nou gisteren bij PON als vergadering geweest zou zijn ?

Danny

Senior Member
Mijn dealer vertelde dat er gisteren een dealermeeting is geweest.
Hier zijn ook prijzen bekend gemaakt

vanafrprijs voor de HB wordt 17.600,- en de goedkoopste 1.6 102pk met airco 20.250,-

rioc

Nieuw lid
Ik heb vandaag een offerte laten maken voor een octavia II 1.4 TSI elegance met business line pakket. Totaalprijs € 29.087,00 incl metallic lak trekhaak en dvd europa (te gek voor woorden dat je deze apart moeten kopen:shocked:) en sunset, extra donker getinte ramen achter.:489:

jb7

Nieuw lid
Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor het bestellen van mijn wagen.
:yeah:
Ik heb de prijzen van de nieuwe octavia gezien. De belangrijktste zijn:
1.4 TSI handgeschakeld vanaf 21.850,-- (ambition), elegance is € 1640,-- duurder.
1.9 TDI vanaf € 22.500,-- (go), comfort € 23.750,-- ambition € 25.400,-- en elegance € 27.050,--.
Bovenstaand zijn de prijzen van de hatchback. combi is € 900,-- duurder. Er zijn 4 uitrustingsnivo's go, comfort, ambition en elegance (en natuurlijk de L & K Versie)
De business line blijven maar zijn wel iets aangepast. de Elegance business bevat de columbus, parkeersensoren, 17 inch velgen Pallas, telefoonvoorbereiding met bluetooth in columbus, Xenonn met AFS II en multifunctioneel stuur (radio + nav en volgens dealer ook voor telefoon)

Zelf heb ik de volgende uitvoering gekozen:
Het wordt een 1.9 tdi elegance buisiness line combi met als extra's leren bekleding, esp, sunset ramen, afneembare trekhaak en audiosysteem met wisselaar. Kleur wordt zwart en ivory interieur. De verwachting is dat hij in februari geleverd wordt.
Kan niet wachten!!!:489:

KaleFietsbel

Actief lid
Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor het bestellen van mijn wagen.
:yeah:
Ik heb de prijzen van de nieuwe octavia gezien. De belangrijktste zijn:
1.4 TSI handgeschakeld vanaf 21.850,-- (ambition), elegance is € 1640,-- duurder.
1.9 TDI vanaf € 22.500,-- (go), comfort € 23.750,-- ambition € 25.400,-- en elegance € 27.050,--.
Bovenstaand zijn de prijzen van de hatchback. combi is € 900,-- duurder. Er zijn 4 uitrustingsnivo's go, comfort, ambition en elegance (en natuurlijk de L & K Versie)
De business line blijven maar zijn wel iets aangepast. de Elegance business bevat de columbus, parkeersensoren, 17 inch velgen Pallas, telefoonvoorbereiding met bluetooth in columbus, Xenonn met AFS II en multifunctioneel stuur (radio + nav en volgens dealer ook voor telefoon)

Zelf heb ik de volgende uitvoering gekozen:
Het wordt een 1.9 tdi elegance buisiness line combi met als extra's leren bekleding, esp, sunset ramen, afneembare trekhaak en audiosysteem met wisselaar. Kleur wordt zwart en ivory interieur. De verwachting is dat hij in februari geleverd wordt.
Kan niet wachten!!!:489:

Gefeliciteerd met je keuze! Worden nog lange weken :)

Enig idee van de prijzen van de 2 liter diesel?

Stylist

Senior Member
Zo da's is iets meer dan 2% duurder... da's ruim 5 %. Moet in deze tijden van slechte verkopen toch wel iets aan te doen zijn ?

Wat kost het business line pakket ?

Prijzen nieuwe Skoda Octavia bekend

Autointernationaal.nl kan de prijzen onthullen van de vernieuwde Octavia. De tarieven gaan van start bij 17.600 euro. Voor dit bedrag krijgt u de 80 pk sterke 1.4 uitvoering met de toepasselijke naam ‘Go’. De Tsjech is hier mee net wat goedkoper dan de Golf van moederconcern Volkswagen (17.790 euro als 3-deurs 1.4 Easyline). De Octavia Go is er ook als 1.6 met 102 pk (18.900 euro) en als 105 pk sterke 1.9 TDI (22.500 euro).
Een trede hoger staat de Octavia Comfort. Als 1.4 kost deze uitvoering 18.850 euro, als 1.6 20.250 euro en als 1.9 TDI 23.750 euro. Heeft u meer ambities qua uitrusting, dan moet u bij de Ambition variant zijn. Dit model krijgt standaard de 1.6 benzinemotor mee en kost dan 21.550 euro. Hij is er ook als 125 pk sterke 1.4 TSI (21.850 euro), 1.4 TSI plus DSG transmissie (24.350 euro), 1.8 TSI (160 pk, 24.600 euro), 1.9 TDI (25.400 euro) en 140 pk sterke 2.0 TDI ( 27.950 euro). Het meest luxe is de Octavia Elegance. Deze uitvoering is combineerbaar met de aandrijfvarianten 1.4 TSI (23.500 euro), 1.4 TSI DSG (25.990 euro), 1.8 TSI (26.250 euro), 1.9 TDI (27.050 euro) en 2.0 TDI (29.600 euro).
Kijkend naar de geringe meerprijs van de 1.4 TSI ten opzichte van de 1.6 benzinemotor is het advies van Autointernationaal.nl : altijd doen! De TSI is namelijk vele malen lekkerder en biedt als maximum koppel geen 148 Nm bij 3.800 toeren, maar 200 Nm bij 1.750 omwentelingen. Voor de Combi uitvoering rekent Skoda 900 euro extra. Skoda gaat de Octavia ook leveren in een 2-tal Business uitvoeringen: Ambition Business (automatische airconditioning, klein leerpakket, 16-inch velgen, bagagenet, parkeersensoren achter, zelfdimmende binnenspiegel en regensensor) en Elegance business (navigatiesusteem ‘Columbus’, parkeersensoren vóór en achter, 17-inch velgen, telefoonvoorbereiding + rSAP, Xenon met AFS II en een multifunctioneel stuur

KaleFietsbel

Actief lid
Ben ik te simpel als ik het heel erg raar vindt dat skoda.nl hier niets over meldt, gekker nog, gewoon nog alle gegevens van het vorige model heeft staan, inclusief configurator en e-brochures?

Porettuhcs

Senior Member
Ben ik te simpel als ik het heel erg raar vindt dat skoda.nl hier niets over meldt, gekker nog, gewoon nog alle gegevens van het vorige model heeft staan, inclusief configurator en e-brochures?

Nee je bent niet te simpel.... toen de 2.0 FSI werd vervangen door de 1.8 TSI duurde het ook een eeuwigheid voordat alles juist vermeld was op het skoda.nl net :biggthumpdown:....

Heeft Skoda misschien toch een vorm van arogantie.... of zijn ze bij Skoda simpel.... Simply Clever :confused:

911gt2

Actief lid
Als ik de nieuwe prijzen zie ben ik blij dat ik de 'oude' gekozen heb. Meer extra's dan ik in de nieuwe had kunnen kiezen.

Bovenaan Onderaan