Exciter
Administrator
175 Skoda\'s bij de Tour!
ŠkodaAuto verschijnt met maar liefst 175 auto’s aan de start van de 91e Tour de France. Het Tsjechische merk is voor de komende vier jaar officieel partner van de Tour de France-organisatie en levert de officiële organisatie- en volgwagens. Verder is Škoda ook sponsor van het klassement om de Witte Trui, de beloning voor de beste jongere in de Tour de France.
Tourdirecteur Jean-Marie Leblanc heeft op zaterdag 3 juli in Luik vanuit een speciale rode Superb 2,8-liter V6 met de bekende witte vlag het officiële sein gegeven voor de start van ’s werelds bekendste wielerronde. De vloot van 175 Škoda’s, bestaand uit Fabia’s, Octavia’s en Superbs, is een aantal weken geleden geleverd aan de Tour-garage in Evry, waar een team van 12 technici de auto’s prepareert voor de ronde, die drie weken duurt.
Behalve de Tourdirectie zullen de Škoda’s de gehele Tourorganisatie vervoeren, plus gasten van de andere drie partners en diverse mediavertegenwoordigers. Ook zal een aantal auto’s deel uitmaken van de publiciteitskaravaan die voor de koers uit rijdt. ŠkodaAuto zal tijdens de Tour op diverse prominente plaatsen de nieuwe Octavia en andere modellen aan het publiek presenteren.
Op dinsdag 2 maart - tijdens de openingsdag van de internationale autotentoonstelling van Genève - trad Škoda als vierde partij toe tot de Club Tour de France. Het nieuwe partnerschap bevestigt de wens van ŠkodaAuto om zich aan te sluiten bij een internationaal topsportevenement. Met circa 2 miljard televisiekijkers in 170 landen staat de Tour de France derde op de sportevenementenladder, achter de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap voetbal. Verder sluit het open, publieke karakter van het beroemde wielerevenement goed aan bij de merkwaarden van Škoda.
ŠkodaAuto verschijnt met maar liefst 175 auto’s aan de start van de 91e Tour de France. Het Tsjechische merk is voor de komende vier jaar officieel partner van de Tour de France-organisatie en levert de officiële organisatie- en volgwagens. Verder is Škoda ook sponsor van het klassement om de Witte Trui, de beloning voor de beste jongere in de Tour de France.
Tourdirecteur Jean-Marie Leblanc heeft op zaterdag 3 juli in Luik vanuit een speciale rode Superb 2,8-liter V6 met de bekende witte vlag het officiële sein gegeven voor de start van ’s werelds bekendste wielerronde. De vloot van 175 Škoda’s, bestaand uit Fabia’s, Octavia’s en Superbs, is een aantal weken geleden geleverd aan de Tour-garage in Evry, waar een team van 12 technici de auto’s prepareert voor de ronde, die drie weken duurt.
Behalve de Tourdirectie zullen de Škoda’s de gehele Tourorganisatie vervoeren, plus gasten van de andere drie partners en diverse mediavertegenwoordigers. Ook zal een aantal auto’s deel uitmaken van de publiciteitskaravaan die voor de koers uit rijdt. ŠkodaAuto zal tijdens de Tour op diverse prominente plaatsen de nieuwe Octavia en andere modellen aan het publiek presenteren.
Op dinsdag 2 maart - tijdens de openingsdag van de internationale autotentoonstelling van Genève - trad Škoda als vierde partij toe tot de Club Tour de France. Het nieuwe partnerschap bevestigt de wens van ŠkodaAuto om zich aan te sluiten bij een internationaal topsportevenement. Met circa 2 miljard televisiekijkers in 170 landen staat de Tour de France derde op de sportevenementenladder, achter de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap voetbal. Verder sluit het open, publieke karakter van het beroemde wielerevenement goed aan bij de merkwaarden van Škoda.