elsinga
Forumguru
Allen,
ik twijfel... als nieuwe leasebak gaat het zeer waarschijnlijk een Kodiaq worden (en omdat ik pas rond nieuwjaar mag bestellen, dan zit de O3 op 120k, moet ik er lang op wachten... zucht...). Gezien mijn Scouting bezigheden wordt het een 4x4, scheelt weer veel spinnende voorwielen en sport striping in het gras hier en daar.
Met 4x4 en verplicht diesel is de keuze niet reuze: 190pk DSG of 150pk handgeschakeld. Mijn huidige O3 is 150pk en een stuk lichter dan de Kodiaq. En lager, dus kleiner frontoppervlak. Dat zie je aan de specs ook terug, lagere top (niet heel belangrijk) en langer nodig voor 0-100. Dat zal dus ook bij tussensprintjes op de snelweg wel negatiever uitvallen bij een 150pk Kodiaq tov een 150pk O3.
Dus dacht ik: meer power is meer beter! Maar klopt dat ook? DSG zou ik best zonder kunnen, heb ik nu ook niet. En het prijsverschil is best groot. Dus gaat de 190pk een Kodiaq opleveren die qua vlotheid in de buurt van de O3 komt? Of scheelt het weinig met de 150pk?
Nadeel: er zijn maar weinig dealers die de 190pk versie hebben staan (maar toevallig staat er in Zoetermeer eentje in de showroom en die kan vast ook even gereden worden). Want ik wil er uiteraard ook zelf in proefrijden. Maar liefst dus eerst de 150pk en dan de 190pk (en ervoor en erna dus de O3 ter vergelijking). En dat wordt lastig...
ik twijfel... als nieuwe leasebak gaat het zeer waarschijnlijk een Kodiaq worden (en omdat ik pas rond nieuwjaar mag bestellen, dan zit de O3 op 120k, moet ik er lang op wachten... zucht...). Gezien mijn Scouting bezigheden wordt het een 4x4, scheelt weer veel spinnende voorwielen en sport striping in het gras hier en daar.
Met 4x4 en verplicht diesel is de keuze niet reuze: 190pk DSG of 150pk handgeschakeld. Mijn huidige O3 is 150pk en een stuk lichter dan de Kodiaq. En lager, dus kleiner frontoppervlak. Dat zie je aan de specs ook terug, lagere top (niet heel belangrijk) en langer nodig voor 0-100. Dat zal dus ook bij tussensprintjes op de snelweg wel negatiever uitvallen bij een 150pk Kodiaq tov een 150pk O3.
Dus dacht ik: meer power is meer beter! Maar klopt dat ook? DSG zou ik best zonder kunnen, heb ik nu ook niet. En het prijsverschil is best groot. Dus gaat de 190pk een Kodiaq opleveren die qua vlotheid in de buurt van de O3 komt? Of scheelt het weinig met de 150pk?
Nadeel: er zijn maar weinig dealers die de 190pk versie hebben staan (maar toevallig staat er in Zoetermeer eentje in de showroom en die kan vast ook even gereden worden). Want ik wil er uiteraard ook zelf in proefrijden. Maar liefst dus eerst de 150pk en dan de 190pk (en ervoor en erna dus de O3 ter vergelijking). En dat wordt lastig...