1983jeroen nieuw hier

1983jeroen

Forumguru
Na jarenlang alleen maar Franse auto's te hebben gereden (106, 206sw, 207sw, Clio estate en 308) heb ik vandaag een Octavia 3 Greentech Ambition Business gekocht met 1.0TSI. Ben verbaasd over de prestaties van de motor. Komt nog een trekhaak op omdat er ook een compacte caravan en fietsendrager achter moet kunnen.

Omdat ik altijd wel aan het kijken ben of er wat aan te passen of verbeteren valt hoop ik hier veel info te vinden.

Bijlagen

• Screenshot_20220510-214935-766.png
    Screenshot_20220510-214935-766.png
    902,6 KB · Weergaven: 35

Cordoba

Forumguru
Welkom, zo te zien een fraaie O3 FL (facelift). Er is altijd van alles aan te passen/verbeteren, maar autofabrikanten maken het wel steeds lastiger (niet omdat ze zulke goeie auto's maken, maar omdat ze het moeilijk maken om aanpassingen te doen).

1983jeroen

Forumguru
Welkom, zo te zien een fraaie O3 FL (facelift). Er is altijd van alles aan te passen/verbeteren, maar autofabrikanten maken het wel steeds lastiger (niet omdat ze zulke goeie auto's maken, maar omdat ze het moeilijk maken om aanpassingen te doen).
De eerste upgrade is al besteld nog voor ik de auto heb.
Vond het zicht naar achteren wat slecht en heb me ingelezen in het plaatsen van een camera.
Zo te zien is dat goed te doen.
Heb het eerder bij een Renault Clio ook gedaan en diverse keren parkeersensoren ingebouwd, dus dit moet ook lukken.

Cordoba

Forumguru
Het plaatsen van de camera is niet zo moeilijk, maar de camera samen laten werken met bijvoorbeeld het mediasysteem van de Octavia wordt al lastiger. Ik weet niet hoe het bij de O3FL zit, maar tegenwoordig moeten er codes aangepast worden zodat de auto het systeem herkent en accepteert als onderdeel van de uitrusting.

1983jeroen

Forumguru
De set zou sowieso moeten werken in een Octavia. Veel gebruikers meldden ook dat het meteen werkt zonder aanmelden in het systeem dus
Zal het uiteraard eerst testen voor ik het helemaal ga inbouwen

Bovenaan Onderaan