2.0 fsi

Remco28

Actief lid
Hallo Skodafans,ik zou volgend jaar eigenlijk graag de rs willen kopen,maar nieuw is hij iets te duur.
De dealer probeert om een demo rs te krijgen(hij heeft alleen de combi),omdat ik de hb mooier vind.
Als er niet al te veel afgaat overweeg ik om een nieuwe octavia 2.0 fsi te kopen.
Ik heb nu de 1.6mpi van een jaar oud,als hij 2 of 21/2 jaar is wil ik hem dus weer inruilen.
Als het de 2.0 fsi wordt dan wordt het denk ik een zwarte met beige bekleding,klein leer pakket,maxidot.
Wat vinden jullie van de 2.0 fsi?is hij een beetje vlot en is hij stiller dan de 1.6mpi?
Wat vinden jullie eigenlijk?

Jan_Hein

Actief lid
Hoi Remco,

Sinds kort heb ik een 2.0 FSI en dan nog wel met automaat.
Door omstandigheden nog maar weinig mee gereden. (500 km).
Kan helaas niet vergelijken met de 1.6 MPI maar tot nu toe kan ik zeggen dat ie gaat als de brandweer en ook in alle rust zijn werk doet.
Alleen moet je niet naar de verbruiksmeter kijken als je optrekt want dan wordt je wel een beetje ziek. (68.9 l/100 km /forum/images/graemlins/473.gif), maar daar moet je niet moeilijk over doen want dat duurt maar erg kort /forum/images/graemlins/laugh.gif.
Als de verbouwing hier achter de rug is gaan we wat meer kilometertjes maken en dan vertel ik wel verder.

Groet JH
a065.gif

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat vind je(jullie)van zwart?

[/ QUOTE ]

Nou, dat is erg mooi, maar zwart is zo zwart en bijna alle lijkenwagens zijn ook zwart. Half nederland rijdt in zwart of grijs en alles wat er tussen zit.
Zelf heb ik een mooie rooie (die wordt trouwens ook gauw vies).
Effe zonder dollen: zwart is prachtig, maar voor mij te besmettelijk. Ben nl niet zo'n poetser.

Groet, JH
r010.gif

DeSeum

Nieuw lid
ik rij zelf een zwarte combi 2.0 fsi. Ik heb proef gereden in de 1.6 fsi maar vond hem te licht voor zo'n wagen. Vooral als je 80/100 km/h rijd. Wil je dan een inhaal manouvre uitvoeren dan moet je (te) lang wachten voor je op snelheid bent. Zwart is erg besmettelijk!! Ik had een jaar geleden dezelfde in graphite grey maar die hoefde ik nooit te wassen. De zwarte is mooier maar alleen als hij schoon is...... Ik heb trouwens als optie (originele) zonwering in de achterruiten. Dat zijn frames die je in je raamomlijsting klikt. Met een zwarte uitvoering staat dit wel strak. Succes met wachten op je 2.0 fsi.

ericb

Actief lid
Ik heb ook een 2.0 FSI en hij bevalt uitstekend. De prestaties zijn ruim voldoende, ik heb al menige Alfa, BMW etc. rijder verbaasd doen staan /forum/images/graemlins/cool.gif. Het verbruik ligt bij mij gemiddeld op 1 op 12.
Bij de gladheid van de afgelopen periode kwamen de beperkingen van de brede banden naar voren(17 inch sportonderstel), de grip was minimaal. Ik heb Sahara Beige gekozen o.a. in de hoop dat die minder besmettelijk zou zijn, vergeet het maar, ook op deze kleur zie je alles.
Die zonweringschermen heb ik ook en ze bevallen prima, met het donkere weer van dit moment haal je ze er zo uit en bij mooi weer lijkt het bijna of je extra getint glas hebt, zo strak zit het gemonteerd.

Dolf

Actief lid
Ik stap er elke dag weer met veel plezier in,
enne.......leuk hoor die beteuterde gezichten van de alfa
golf.....en sommige BMW rijders (ik weet ik ben een beetje kinderachtig) /forum/images/graemlins/smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat vind je(jullie)van zwart?

[/ QUOTE ]

Ik heb zelf een Black Magic Golf VR6 gehad en ik ben nogal een poetsfanaat maar ik bleef maar poetsen om de auto een beetje knap te houden.

Hoewel ik zwart een superkleur vind was dit de eerste en laatste keer dat ik een zwarte auto heb gekocht.

Dutch4x4

Senior Member
Alleen zwart nemen als je smerig zwart ook mooi vindt. Wat voor mij toevallig geldt... /forum/images/graemlins/grin.gif

Verder heb ik ervaring met zowel de 1.6 MPI (leenauto) als de 2.0 FSI (proefritje) en het verschil is best groot - zeker de overstap waard. De vermogensopbouw van de 2.0 FSI is echt heel mooi lineair. Helemaal die 150 pk voelen deed ik niet, maar dat heeft ook weer te maken met die vlakke opbouw.

Echt stil vond ik 'm trouwens nu juist weer niet. Zo zie je maar, sma... [kopt u 'm maar in]! /forum/images/graemlins/wink.gif

Dutch4x4

Senior Member
Omdat Remco daar niet naar vraagt. /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Remco28

Actief lid
Alvast iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Dutch 4x4 zei dat de 2.0 niet zo stil was,hoe moet ik dat zien?is hij rumoeriger dan 1.6 mpi?
De 1.6 fsi is voor mij geen optie meer omdat ik de 1.6 in het algemeen te licht vind ook voor de wat lichtere auto's.
Ik heb puur uit budgetaire(als ik het goed schrijf)redenen voor een mpi gekozen.
Volgende week zaterdag ga ik proefrijden in de rs en 2.0 fsi.
Ben benieuwd /forum/images/graemlins/super.gif /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif
Ik denk trouwens dan dat ik ook geen zwart,aangezien iedereen het bijna afraadt.
Bij seat heb je trouwens een auto(dacht de leon)met 180pk voor een stuk minder geld.
Waarom heeft seat 180en skoda 200 pk uit hetzelfde blok?
De opties staan nog allemaal open voor mij.

Dutch4x4

Senior Member
Die Leon (185 pk trouwens) heeft een gedowntuned blok. Vooral interessant als je gaat chippen. Dan krijg je die 15 pk er weer gratis bij. Verder is de RS natuurlijk wel nóg meer afgesteld op sportief rijden. Vergelijk het met de Leon FR die nog moet komen en ook 200 pk krijgt.

Nee, rumoeriger dan de 1.6 MPI is de 2.0 FSI zeker niet, maar ik vond 'm wel iets 'jankeriger' dan andere 2-liter-motoren die ik ken.

Bovenaan Onderaan