2.0 TDI pompverstuiver vs 2.0 TDI Common Rail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luitjes,

Ik heb een nieuwe Skoda Octavia Combi besteld met een 2.0 TDI 103kw motor. Nu hoorde ik van de Skoda dealer in mijn woonplaats, niet waar mijn auto besteld is, dat er begin juni (week 21 - 22) zeer waarschijnlijk een ander type motor in de Octavia wordt geintroduceerd.

De huidige motor is er een met de pompverstuiver (pv) technologie en de nieuwe motor zal een common rail (cr) diesel motor worden.

Nu zal mijn productiedatum ergens rond die koer liggen, dus weet ik niet zeker welke motor er nu precies in mijn auto komt, ik heb deze vraag wel uitstaan bij S-Point te Amsterdam, waar de lease maatschappij de auto besteld heeft.

Weten jullie wat de verschillen nu precies zijn tussen deze twee type motoren, aan de hand daarvan wil ik eventueel aangeven dat ik het oude type motor wil of het nieuwe type en of ze dan de auto iets later kunnen produceren.

Ik denk dat de verschillende hetvolgende zouden kunnen zijn, maar weet het niet zeker:
- CR is stiller t.o.v. PV
- CR is soepeler t.o.v. PV
- CR & PV hebben hetzelfde aantal PK?
- CR & PV hebben dezelfde trekkracht (Nm)?

Graag hoor ik jullie reacties.

Grz,

Stefan

Ralph

Lid
Ik zeg: Gebruik de zoek functie eens, en zie wat er allemaal al over geschreven is!!

Welkom op het forum overigens!!

Excus vergeten te doen, in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer eerst doen voor ik een post plaats.

Tallguy

Forumguru
Inderdaad even op het forum zoeken. Er is meer dan genoeg over gepost de afgelopen jaren.

Dit topic sluit ik daarom ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan