ekkybedmond
Lid
Ha allen
op dit moment nog in bezit van een Octaaf 2.0 TDI 150Pk en een ouwe Passat 1.9 TDI 130 Pk.
Iedere keer bij het switchen van voertuig valt me op wat een traag ding de Octaaf is (terwijl, 150 Pk, lichtere koets).
De Passat pakt op zodra je gas geeft, turbo spoelt veel sneller op (toegegeven, vanaf de 3de versnelling zijn de versnellingen van de Passat korter, maar toch).
Bij de Octaaf is het wachten, wachten.
Is dat normaal, in het kader van EURO normen en zuinigheid op papier ? Of is er iets mis
Als het 'normaal' is, is het bijv door de VAG mannen in Nunen bij te punten ? Ergernis is een groot woord, maar een 11 jaar nieuwere auto die niet van de plek komt.
Hoor graag van rijders die ook ervaring hebben met beiden
op dit moment nog in bezit van een Octaaf 2.0 TDI 150Pk en een ouwe Passat 1.9 TDI 130 Pk.
Iedere keer bij het switchen van voertuig valt me op wat een traag ding de Octaaf is (terwijl, 150 Pk, lichtere koets).
De Passat pakt op zodra je gas geeft, turbo spoelt veel sneller op (toegegeven, vanaf de 3de versnelling zijn de versnellingen van de Passat korter, maar toch).
Bij de Octaaf is het wachten, wachten.
Is dat normaal, in het kader van EURO normen en zuinigheid op papier ? Of is er iets mis
Als het 'normaal' is, is het bijv door de VAG mannen in Nunen bij te punten ? Ergernis is een groot woord, maar een 11 jaar nieuwere auto die niet van de plek komt.
Hoor graag van rijders die ook ervaring hebben met beiden