4Motion
Senior Member
Hallo allemaal,
Ik twijfel tussen beide motorisaties bij de aankoop van een nieuwe wagen.
Wij rijden 10 000km per jaar waarvan 3500 km met aanhanger (1500kg).
Ik schat het verbruik volgens spiritmonitor en navraag als volgt in:
Diesel: 8.5/100km solo - 14/100km aanhanger
Benzine: 10.5/100km solo - 18/100km (!! slik) aanhanger
Enkele bedenkingen:
- diesel LEZ zones? (het zal een temp6d zijn)
- erg hoge CO2 benzine?
- erg hoog verbruik benzine tov diesel, zeker met aanhanger?
- uitspraak verkoper: "slijtage zal een stuk lager liggen bij de dieselwagen t.o.v. benzine bij belasting aanhanger"
Vaststellingen:
- Torque in grote lijnen hetzelfde
- Pk's benzine hoger
- In België komen inschrijving en rijtaks +- overeen
Met de huidige situatie en brandstofprijzen komt, gerekend over 10 jaar gebruik, de diesel 2000 euro goedkoper uit maar ik heb helaas geen glazen bol . Advies welkom!
Ik twijfel tussen beide motorisaties bij de aankoop van een nieuwe wagen.
Wij rijden 10 000km per jaar waarvan 3500 km met aanhanger (1500kg).
Ik schat het verbruik volgens spiritmonitor en navraag als volgt in:
Diesel: 8.5/100km solo - 14/100km aanhanger
Benzine: 10.5/100km solo - 18/100km (!! slik) aanhanger
Enkele bedenkingen:
- diesel LEZ zones? (het zal een temp6d zijn)
- erg hoge CO2 benzine?
- erg hoog verbruik benzine tov diesel, zeker met aanhanger?
- uitspraak verkoper: "slijtage zal een stuk lager liggen bij de dieselwagen t.o.v. benzine bij belasting aanhanger"
Vaststellingen:
- Torque in grote lijnen hetzelfde
- Pk's benzine hoger
- In België komen inschrijving en rijtaks +- overeen
Met de huidige situatie en brandstofprijzen komt, gerekend over 10 jaar gebruik, de diesel 2000 euro goedkoper uit maar ik heb helaas geen glazen bol . Advies welkom!
Laatst bewerkt: