O.a. vanwege de vele DSG tuning en reparatie verhalen niet voor een DSG gekozen bij de aanschaf van de gebruikte Superb. DSG lijkt me zonder meer fijn maar kan soms bij 130 dkm al een versleten koppeling opleveren.
Wel wilde ik een 2.0TDI ipv 1.6TDI ook een naar 140 pk getunede, vanwege meer souplesse. Ik ben verder een rustige rijder en schakel (erg) vroeg op. Nu vanaf 147 dkm tot 210dkm 1x een oranje roetfilter regeneratie lampje gehad nadat een hoop korte stukjes gereden waren. Ook worden langere stukken binnen NL gereden en af en toe op vakantie zo'n 1450 km in 2 dan wel 2 dagen. Geen 2.0TDI dieselproblemen gehad en ook mijn voorganger niet. Ik heb geen software update laten uitvoeren. Daar heb je wel kans op dat dat uitgevoerd is als die uit Duitsland komt.
In de dramatisch slappe achterveren heb ik voor extra Carsupport 30% veren gekozen; heel fijn - achter...
Nu baal ik na 15 dkm dat ik niet voor rondom Eibach veren ben gegaan die slechts €40 duurder waren (excl. montage).
Dat is voor natuurlijker duurder en ook ik wilde liever niet lager uitkomen. Eibach kan alsnog.
Maar ik heb een na FL 1.8TSI gereden die standaard veel stevigere vering had.
Verder gewoon een fijne auto waar ik misschien nog een goedkope > 180 pk tuning laat uitvoeren.