2.0tdi dsg superb mankementen?

Hallo mederijders
Ik wil een 2.0tdi DSG superb kopen maar zitten hier nog haken of ogen aan? Kan ik de DSG nog op een bepaalde manier testen behalve er normaal mee te proef rijden? De auto is van 2012 en heeft 80dkm gereden.
Hoor graag van jullie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tijdens rijden handmatig in 4 zetten en dan vol gas geven (niet door kickdown). Wanneer de wijzer van de toerenteller ineens uitslaat, slipt de koppeling en wijst dat op een versleten koppelingsplaat
 

Ed66NL

Nieuw lid
Ik heb een S2 2.0 DSG en die heeft idd last van een slippende koppeling, vliegwiel is ook hoorbaar uit uitzetten motor.
Ben aan het zoeken geweest maar kan geen RepSet vinden voor mijn auto (DSG6 / natte koppeling)
Iemand suggesties om het toch een beetje betaalbaar te houden?

Gr Ed
 

bobbl

Forumguru
Ik heb een S2 2.0 DSG en die heeft idd last van een slippende koppeling, vliegwiel is ook hoorbaar uit uitzetten motor.
Ben aan het zoeken geweest maar kan geen RepSet vinden voor mijn auto (DSG6 / natte koppeling)
Iemand suggesties om het toch een beetje betaalbaar te houden?

Gr Ed
Hoeveel km heeft die al gemaakt?
 

eriktv

Forumguru
Een diesel, 6 jaar oud en dan maar 80.000 km gereden? Zit er NAP bij?
Kan (zal) ook wel geïmporteerd zijn, dan is het zeker geen zeldzaamheid. Mijn S2C 2.0TDI had toen ik hem kocht ook net 86.000km op de teller (na 4 jaar). Historie (ook van de 1e eigenaar uit Duitsland) zat er volledig bij, dus van vind ik NAP ook geen noodzaak meer.
 

Eltjo

Forumguru
O.a. vanwege de vele DSG tuning en reparatie verhalen niet voor een DSG gekozen bij de aanschaf van de gebruikte Superb. DSG lijkt me zonder meer fijn maar kan soms bij 130 dkm al een versleten koppeling opleveren.
Wel wilde ik een 2.0TDI ipv 1.6TDI ook een naar 140 pk getunede, vanwege meer souplesse. Ik ben verder een rustige rijder en schakel (erg) vroeg op. Nu vanaf 147 dkm tot 210dkm 1x een oranje roetfilter regeneratie lampje gehad nadat een hoop korte stukjes gereden waren. Ook worden langere stukken binnen NL gereden en af en toe op vakantie zo'n 1450 km in 2 dan wel 2 dagen. Geen 2.0TDI dieselproblemen gehad en ook mijn voorganger niet. Ik heb geen software update laten uitvoeren. Daar heb je wel kans op dat dat uitgevoerd is als die uit Duitsland komt.

In de dramatisch slappe achterveren heb ik voor extra Carsupport 30% veren gekozen; heel fijn - achter...
Nu baal ik na 15 dkm dat ik niet voor rondom Eibach veren ben gegaan die slechts €40 duurder waren (excl. montage).
Dat is voor natuurlijker duurder en ook ik wilde liever niet lager uitkomen. Eibach kan alsnog.
Maar ik heb een na FL 1.8TSI gereden die standaard veel stevigere vering had.

Verder gewoon een fijne auto waar ik misschien nog een goedkope > 180 pk tuning laat uitvoeren.
 

hemi24

Forumguru
O.a. vanwege de vele DSG tuning en reparatie verhalen niet voor een DSG gekozen bij de aanschaf van de gebruikte Superb. DSG lijkt me zonder meer fijn maar kan soms bij 130 dkm al een versleten koppeling opleveren.

Niet bij een 2.0 TDI, die heeft de goede 'oude' DSG-6 met koppelingen in oliebad; i.t.t. de lichtere DSG-7 gaat die namelijk bijna niet stuk..!
 

Eltjo

Forumguru
Des te beter.
Ik meen gelezen te hebben van een forumlid dat een 2012 Superb kocht in ??Den Bosch?? met een slechte koppeling en rond de 130?dkm op de teller. Gelukkig voor hem kreeg die een nieuwe koppeling. Misschien was dat een uitzondering of een DSG7.

Overigens is mijn handgeschakelde koppeling ook niet perfect. Een paar keer heb ik al gemerkt dat die - net zoals m'n vorige auto - heel soms een beetje klappert bij het op laten komen van de koppeling met wegrijden.
Bij m'n vorige auto had ik dat ook, had ik er maanden geen last van en dan ineens weer wel. Alleen als de motor koud was. Dubbel massa vliegwiel zei iedereen dat dan het probleem was.
 
Bovenaan Onderaan