2 telefoons via Bluetooth, slechts 1 bij Android Auto

Afrit13

Forumguru
Ik heb mijn privételefoon en mijn werktelefoon via Bluetooth met mijn Amundsen verbonden. Dat werkt prima. Maar zo gauw ik mijn privételefoon met USB-kabel aan mijn radio verbind om Android Auto te gebruiken, dan verbreekt de Amundsen de Bluetoothverbinding met mijn werktelefoon.

Hoe kan ik toch met beide telefoons bellen en gebeld worden als ik gebruik maak van Android Auto?

Heeft iemand een oplossing?

hemi24

Forumguru
Volgens mij is er geen oplossing voor; ik heb dezelfde ervaring.
Speel af en toe wel eens met AndroidAuto en met CarPlay, maar kan er nog niet echt de voordelen van ontdekken.

Antera

Donateur
Welke auto hebben we het over? Misschien handig. Niet alle systemen kunnen 2 telefoons aan.

spikehome

Forumguru
Bij mijn octavia werkt dat prima.
Mijn telefoon draadloos met Android auto en telefoon van mij zoon speelde Spotify af in de auto dmv Bluetooth.
Wel beide dus draadloos verbonden

Afrit13

Forumguru
Het gaat om een Fabia Combi uit 2017.

Android auto gaat helaas niet draadloos maar via USB.

Android auto gebruik ik eigenlijk continu. Google maps voor navigatie. Veel simpelere bediening dan de interne navigatie.

Rallye

Forumguru
Bij Android Auto (en Apple CarPlay) via USB gaat bluetooth uit. Het systeem meldt dat ook (in elk geval bij CarPlay).

Rallye

Forumguru
Nou, jij zegt dat de Amundsen de bluetoothverbinding verbreekt. Dat zou kunnen betekenen dat je toch nog oplossingen op het gebied van bluetooth verwacht. Mijn toelichting is dat bluetooth echt uit gaat. Mij leek dat wel relevant.

Afrit13

Forumguru
Ik had inderdaad gehoopt dat er toch een mogelijkheid was om zowel Bluetooth als Android Auto tegelijk te gebruiken. Er valt zoveel in te stellen in auto's van tegenwoordig.... :arghh:

Bovenaan Onderaan