2 vragen m.b.t. Columbus

Visitor538

Senior Member
Hoi forum lezers,

Ik heb 2 vragen m.b.t. de Columbus.

1. Bluetooth
Ik heb standaard af fabriek in de Columbus de GSM II module.
Hij werkt perfect met mijn Samsung Galaxy 3.
Ook spraakgestuurd werkt het uitstekend.
Het koppelen was een fluitje van een cent. Zodra ik instap en de auto start maakt hij verbinding.
Mijn vrouw heeft ook een Samsung Galaxy 3 en die was ook zo gekoppeld.
Maar nu komt het!
Na de koppeling van de 2e telefoon maakt hij automatisch verbinding met telefoon 2 en niet meer met telefoon 1.
Dus telefoon 1 weer gekoppeld. Prima, automatisch koppelen. Maar nu niet met telefoon 2 !!
Is er geen mogelijkheid dat hij beide telefoons blijft herkennen en automatisch koppelt?

(Heb een test gedaan met een Samsung Dual Sim telefoon en hij pakt de 2 netwerken probleemloos)

2. DAB
De Columbus zou uitgerust zijn met DAB. De ontvangst van radio is perfect maar waar kan ik dat controleren. Kan er n.l. niks in het instructieboekje over terugvinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Canon-Eye

Forumguru
Is het niet zo dat, als jullie allebei in de auto zitten bij het starten, hij gewoon de laatst-gebruikte telefoon als eerste prioriteit verbindt?

Zo werkt het althans bij de mijne (Parrot) wel: als we samen weggaan met beide telefoons aan, dan verbindt hij automatisch met degene die het laatste is gebruikt.

Visitor538

Senior Member
Als bv mijn telefoon als laatste is gekoppeld en mijn vrouw gaat alleen met de auto weg moet ze haar telefoon opnieuw koppelen. Ga ik dan later met de auto weg moet ik mijn telefoon weer handmatig koppelen en koppelt dan vervolgens weer automatisch bij een volgende keer zolang mijn vrouw weer niet haar telefoon heeft koppelt.
Koppelt, gekoppeld ??? nog te begrijpen?

EdK

Forumguru
en heeft vrouw eigen sleutel of gebruikt ze dan jouw sleutel ??
staat me iets van bij met opslaan persoonlijke voorkeur in sleutel wat hie wel eens ter sprake is geweest

Visitor538

Senior Member
Update
DAB gevonden... gewoon band kiezen en daar staat AM FM en DAB

Telefoon koppelen met 2e sleutel geen verschil

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan