20 inch velgen

Jerry-superB

Nieuw lid
Beste leden,
Ik wil graag 20 inch velgen onder mijn Skoda Superb plaatsen. Ik wil graag in contact komen met mensen die dit ook hebben. Bij de garage hebben ze het afgeraden i.v.m. Het verliezen van het comfort.
Ik hoor graag jullie mening.
Gr Jerry

JeSko

Forumguru
19 inch hier, ik zit op een 35 bandhoogte momenteel en ga hopelijk snel opschalen naar 20 inch met 30 wanghoogte, comfort met 19/35/225 is prima, zal met 20/30/225 ook prima zijn, en onder de nieuwe Superb die jij hebt zal 20/35/225-235-245 ook nog zeker passen, een Sup3 krijgt veel meer band kwijt dan een Sup2 zoals de mijne.

Ik weet niet wat je al gewend bent qua bandenmaten, maar ik kwam zelf destijds van een gewone bandenmaat en het went, je voelt wat meer feedback van de ondergrond, maar je bak stuurt ook veel lekkerder.

Laatst bewerkt:

Jerry-superB

Nieuw lid
Beste Jesko,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf een Superb combi sportline uit 2019 met de sportline 19 inch velgen.
Omdat ze bij de garage aangeven dat ik al m’n comfort zou verliezen wil ik het graag horen van mensen die dit ervaren.
Nogmaals bedankt, word erg gewaardeerd.
Mvg Jerry

leon-cupra

Forumguru
Als je nu al 19” hebt, ga je amper doorhebben dat je met 20” onder baan bent.
Niet twijfelen en 20” eronder.

Wat kunnen die garages ook een stuk overdrijven. Een superb en zeker de 3 is een supercomfortabele wagen. Dat doe je niet helemaal ongedaan door een setje dikkere velgen.:nono:

DaveW

Forumguru
Ik heb met 20" op L&K gereden, met DCC, en dat was verrassend comfortabel. Zonder DCC geen idee...

Po!!eke

Actief lid
20inch is hartstikke comfortabel als je 19inch al gewend bent. Van 19 naar 20 merk je inderdaad heel weinig van.
En inderdaad ik rijd zelf inmiddels op 21 zomer en 20 winter icm verlaging

Jemig... Ik wilde een vraag gaan stellen over het comfort van 19 inch onder Superb business plus maar nu lees ik hier dat er mensen zijn met 20 of zelfs 21inch. Ik heb namelijk proef gereden in een nieuwe sportline IV met supernova er onder. Dit vond ik erg oncomfortabel en zelfs lawaaiierig met ruw wegdek.

leon-cupra

Forumguru
Adaptieve ophanging doet er ook veel aan. Ik heb zaterdag met een Cayman gereden met 20” maar met adaptieve ophanging. Op geen enkel moment voel je dat je dan met 20” rond rijdt.

EJS

Forumguru
Ik rijd ook met 19 inch onder de superb 3. DCC altijd in sport. Ik vind het zeker niet oncomfortabel. Ze maken met hun 6jr oud idd iets meer lawaai dan de 18inch winterbanden welke vrij nieuw zijn.

leon-cupra

Forumguru
Is dat Dynamic chassis control? Dat zat er op. Wellicht dat hij sportief stond?
Is hetzelfde. Kan goed zijn dat hij in sport stond.

Maja , naast de eigenschappen van de wagen, is er nog het referentiepunt van de bestuurder. Ik rij al jaren met sportievere wagens die zowiezo al harder rijden, zeker nu de M2. Dus voor mij is een superb met 19/20” supercomfortabel tov mijn eigen wagens.

Vinny

Forumguru
dit is iets zeer persoonlijk.
in 1992 had ik op mijn Civic 18" liggen, normaal waren dit toen standaard 13" velgen ;)
Prachtig en voor mijn comfortabel genoeg.
mijn schoonvader was er niet over te spreken, hij wilde toen enkel een Franse wagen met zachte zetels.
op mijn vorige wagen een Mazda CX-5 zaten er 20" onder ik had geen probleem met het comfort.
Nu op mijn Suberb IV zitten er ook 19" het liefste zet ik dan de vering nog op sportstand.
Als je nu tevreden bant over het comfort met je 19" hebt zou ik naar 21" gaan.
kom je eigenlijk door de keuring met 21".

TL@

Forumguru
Als je hem niet zelf in SPORT hebt gezet, stond hij niet in sport. Na het starten, staat hij altijd in normaal.

hemi24

Forumguru
In bandentesten komt de Bridgestone veelal als 1 van de luidruchtigste naar voren
... en dan zijn zer nog nieuw: wacht maar als die dingen wat verouderen en slijten, dan wil je wel heel graag van de rommel af; met name bij Potenza's het geval!!!

Bovenaan Onderaan