2014 Octavia III Combi Greenline Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Omdat het niet een specifieke auto is? Alleen wat langere versnellingsbak en verlaagd onderstel? 99,999% dus dezelfde auto en als je informatie zoekt dan zit je in dat andere topic volledig op de juiste plaats.

Laatst bewerkt:

Blacky

Forumguru
Ja dat is Octavia Combi algemeen, dit is de Greenline. Het bovenstaande topic heeft al 133 pagina's reacties dus niet echt praktisch voor specifieke info over Combi Greenline

Als je goed leest zie je dat verschillende forumleden ook een Greenline hebben of hebben besteld.

030-NL

Lid
Vergeet de 1.2 tsi niet. Tevens met en zonder DSG :yeehaa:

Denk dat de groep die voor de 14% greenline gaat toch in veel gevallen anders tegen een auto aankijkt dan een 1.8 TSI and RS rijder. Lopen echter al behoorlijk wat topics en meer en deel zijn toch niet echt on topic...

Marc vanD

Nieuw lid
Lekker. In september de Skoda Octavia Combi 1.6TDi besteld. Levering pas gepland in de 2e week van januari. Volgens de dealer zou er zeker geen 14% versie komen, dus dan maar genoegen genomen met 20% bijtelling. Vorige week zie ik op de TV ineens dat er nu tóch een 14% versie is. Snel contact opgenomen met de dealer dat we die willen ipv de 20% versie. Nee hoor: "Besteld is besteld". Bedankt Skoda! Zitten er mensen in hetzelfde schuitje als wij?

Noord26

Forumguru
Gelukkig heb ik bewust niet gekozen voor bijtelling, maar voor een flinke salaris-verhoging door het lease-budget niet te gebruiken. Maar dit prive te beheren (onder een aantal voorwaarden).

;)

030-NL

Lid
Heb zelf een lease budget van ~45-50k. Aangezien Audi en BMW in 2014 geen leuke auto hebben die aantrekkelijk is in de bijtelling gaan we voor een Skoda O3. Voorkeur gaat naar O3 1.4TSI DSG met full options. Schitterende auto en bijna 10k onder budget. Bijtelling is al een stuk lager in vergelijking met mijn huidige auto en dan ook nog eens 10k budget over.

De 1.6TDI full options (14%) is nog eens meer dan 100 euro goedkoper door de lagere bijtelling en nog ~3k extra onder budget.

Echter heeft de versie met DSG duidelijk mijn voorkeur. Als bonus ook nog zaken zoals Panoramisch dak, 18" velgen, Dynamic pakket, etc, etc...

res-q

Senior Member
Lekker. In september de Skoda Octavia Combi 1.6TDi besteld. Levering pas gepland in de 2e week van januari. Volgens de dealer zou er zeker geen 14% versie komen, dus dan maar genoegen genomen met 20% bijtelling. Vorige week zie ik op de TV ineens dat er nu tóch een 14% versie is. Snel contact opgenomen met de dealer dat we die willen ipv de 20% versie. Nee hoor: "Besteld is besteld". Bedankt Skoda! Zitten er mensen in hetzelfde schuitje als wij?
Dat is wel extreem lullig.. Ook erg klantonvriendelijk dat de dealer hier niet aan mee werkt. Je besteld de auto immers niet af, je wijzigt alleen de bestelling.
Dat de dealer hier minder aan verdient is jammer, maar dan hadden ze vanaf het begin maar duidelijk moeten zijn.
Overigens om dit risico te vermijden bewust gekozen voor een versie met DSG, wetende dat die sowieso niet met 14% zou komen.

Een tweetje naar @skoda_nl wil ook nog wel eens helpen. Wellicht dat de auto al te ver in het productieproces zit om nog aangepast te kunnen worden?

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Hoe het van afleverdatum via het al of niet aanmaken van allerlei subtypetopics dan ineens tóch weer over de bijtelling gaat...

Kan al die bijtellingsmeuk niet beter in één topic (of nog beter: in één -liefst ander- forum) worden samengevoegd?
Dan kan het hier tenminste gewoon over Skoda's blijven gaan... :-)

jellemeer79

Actief lid
Bijtelling discussie in Greenline topic :-) beetje overbodig

Vind het erg vervelend voor je en jammerlijk leert Skoda ook niks van, veel dealers zijn ERG slecht in flexibiliteit in order, zeker tegenover particulieren. Tegelijkertijd worden opties/kleuren/levertijden continue door hun zelf aangepast.

Ik had eerst een Greenline 2013 besteld met trekhaak tot dat bekend werdt dat die 0kg mocht trekken tegelijk met het nieuws dat 2014 model ook 14% was en 1000kg mocht trekken.
Toen het verzoek tot omzetten van 2013 naar 2014 model zowel bij dealer als bij leasemaatschappij neergelegd, de dealer reageerde erg snel met NEE!!!, de leasemaatschappij reageerde 2 weken later met JA.
Over de latere aanpassing van hatchback naar combi werdt minder moeilijk gedaan, misschien geholpen omdat ik een andere dealer had uitgekozen.

VWim

Forumguru
Ik ben van Greenline HB 14% naar Greentech Combi 20% gegaan, was de dag van navraag al geregeld. Dit alles ingegeven door het feit dat er geen trekgewicht kwam op de HB 14%.

jellemeer79

Actief lid
Ik ben van Greenline HB 14% naar Greentech Combi 20% gegaan, was de dag van navraag al geregeld. Dit alles ingegeven door het feit dat er geen trekgewicht kwam op de HB 14%.

Dat is mooi, er zijn gelukkig ook dealers die wel met hun klanten mee denken. Je hebt nu gekozen voor 20% greentech wou je niet terug naar 2014 14% HB greenline?

Marc vanD

Nieuw lid
Dat is wel extreem lullig.. Ook erg klantonvriendelijk dat de dealer hier niet aan mee werkt. Je besteld de auto immers niet af, je wijzigt alleen de bestelling.
Dat de dealer hier minder aan verdient is jammer, maar dan hadden ze vanaf het begin maar duidelijk moeten zijn.
Overigens om dit risico te vermijden bewust gekozen voor een versie met DSG, wetende dat die sowieso niet met 14% zou komen.

Een tweetje naar @skoda_nl wil ook nog wel eens helpen. Wellicht dat de auto al te ver in het productieproces zit om nog aangepast te kunnen worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan