2015 bijtelling en prijzen oct 3

Nu de kabinetsplannen bekend zijn is het duidelijk hoe het zit met de bijtelling. 14% tot 82 , 20% tot 110 uitstoot. zowel benzine als diesel. Valt de 20 tdi dus net binnen of net hier buiten. En weet iemand al iets over de prijzen 2015?

NewO3

Forumguru
2.0 TDI handbak is 110 en valt binnen 20 %. 111 en hoger is 25%.

Laatst bewerkt:

wwter

Lid
zoals ik het heb begrepen zijn op dit moment de plannen van het kabinet nog niet bekend gemaakt. Deze volgen binnenkort, ze waren nog niet op tijd klaar voor prinsjesdag. De genoemde categorien en uitstootgrenzen waren al (jaren) bekend en komen uit de vorige plannen.

De plannen voor 2016 en verder worden binnenkort bekend gemaakt. Ik hoop in ieder geval dat het verdwijnen van de 14 en 20% bijtelling alleen voor nieuwe contracten gaat gelden en niet voor de huidige (je weet maar nooit).

Nog even afwachten dus.

Darkside

Forumguru
precies. Ik hoor en lees overal nieuwe categorieen bekend voor 2015. Maar dat is allemaal oud nieuws.
De echte nieuwe regels voor 2016 tot ??? moeten nog bekend gemaakt worden.
Dan weten we ook welke categorieen vervallen (of niet) en wat de nieuwe eisen worden mbt uitstoot etc.
En idd wat er dan misschien gaat gebeuren met huidige contracten.

Rick

Senior Member
Enige tijd geleden is er een wet aangenomen dat bijtelling geldt gedurende de contractperiode van een lease auto. Het bijtellingsprecentage kan dus niet tussentijds worden gewijzigd. Is ooit gedaan (dacht van 22 --> 25%) en daar hebben ze toen geen vrienden mee gemaakt.

Darkside

Forumguru
Ja dit is veel besproken. Maar volgens mij ging het om de categorieën en niet om de percentages. Any way is er toch niets aan te doen.

O3-Rider

Senior Member
Enige tijd geleden is er een wet aangenomen dat bijtelling geldt gedurende de contractperiode van een lease auto. Het bijtellingsprecentage kan dus niet tussentijds worden gewijzigd. Is ooit gedaan (dacht van 22 --> 25%) en daar hebben ze toen geen vrienden mee gemaakt.

Mijn contract zegt duidelijk dat de bijtelling geldt voor 60 maanden.

Wim75

Lid
Mijn contract zegt duidelijk dat de bijtelling geldt voor 60 maanden.

Met wie heb jij dan een contract? Toch niet met de fiscus?
Als de wet gewijzigd wordt of het bijtellingspercentage hoef je bij de leasemaatschappij niet aan te kloppen, hiervoor staat ongetwijfeld iets in de kleine lettertjes.

MarcoO2

Forumguru
OK, prima! 't was alleen maar omdat je niet de eerste zou zijn die in een enthousiaste bui voor intern gebruik bedoelde informatie deelt - en daardoor een hoop ellende krijgt.

Bovenaan Onderaan