2017 Audi TT RS production

leon-cupra

Forumguru
Schittetend toch zo'n TT. Altijd gek van geweest maar past spijtig genoeg nooit in het plaatje om er één te kopen:
Als je net werkt en nog thuis woont, zijn de financien er nog niet en zit je met een huisje in je achterhoofd (sparen,sparen ,... voor dat huisje). Is dat huisje daar en kan je eindelijk terug sparen voor de TT, kom je vrouw met haar kinderwens. Hup daar komen de kinderen, hup daar komt de gezinswagen en hup daar gaat de TT. :banghead:
Zal nog een jaar of twaalf moeten wachten tot ze niet meer mee willen rijden en dan kan een TT weer in het vizier komen of .... zou ik tegen dan zo'n onsportief, hoogzittende, comfortabele SUV willen????:banghead:

Dergerlijke fabrieken zijn ook wel indrukwekkend. Als er een programla op tv is over hie ze bepaalde zaken produceren kijk ik steevast, als niet-techeut is dit toch wel vrij indrukwekkend. 100jaar geleden waren het dezelfde wagens die achter elkaar gebouwd werden. Nu wordt er een blauwe geproduceerd met xenon, 18" velgen, rood interieur, ... Daarna een witte met led, 20", beige interieur, ... Enzo en dat allemaal met robots en mensen. Ook wel best zot is hoe die onderdelen allemaal aangeleverd worden: just-in-time, juiste volgorde, ...
 

B.Stuurder

Forumguru
Logistiek is ook wat volwassener geworden sinds de T Ford ;)
Alles wordt gescand, zodat er geen fouten worden gemaakt. Onderdelen worden on demand geleverd. Je hebt magazijn systemen, waar je als mens niet weet waar iets ligt, omdat de computer zoekt waar er plek is, berekend of het item past en het voorwerp daar registreert. Gaan er spullen in en uit, dan kan het voorwerp ook ineens heel ergens anders komen te liggen.

Wat mij opvalt als ik een aantal productie filmpjes kijk, is dat de Golf bijna helemaal met robots wordt gebouwd en de Mercedes SLS, Audi TT en..... Skoda Octavia voor een groot deel handmatig. Dus best een exclusieve auto, die Octavia :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan