24qv meldt zich aan.

24qv

Actief lid
Hoi,

ik had al een aantal meldingen hier geplaatst, maar realiseerde me dat ik me nog niet 'netjes' voorgesteld had hier.

Getrouwd, 2 kinderen, en al bijna twintig jaar werkzaam in de IT als projectmanager. Ben een redelijke petrol head en Alfist. Privé en zakelijk veel Alfa gereden. Omdat voor mij vorm en prestatie nogal eens boven functie uitgaat (zakelijk) uitstapjes naar Volvo en Opel gemaakt. Daarnaast privé altijd een Alfa erbij gehad; ben in bezit van een Alfa 166 2.5 automaat (voor mijn vrouw :D).

Omdat de leasetermijn van mijn Insignia afliep, begin dit jaar op zoek gegaan naar een vervanger. Aangezien we geen Alfa kunnen leasen, was mijn eisen pakket beperkt tot >150 pk en automaat. Skoda stond, om eerlijk te zijn niet bovenaan mijn lijstje. Op 1 stond de Volvo S60 D4 en met stip gevolgd door Passat 170 PK en de Skoda RS. Aan de andere kant, wilde ik ook iets goedkoper gaan rijden en kwam tot de conclusie dat deze auto's met wat toeters en bellen ruim (weer) boven de 40kE uitkwamen. De Opel Insignia biturbo en Passat biturbo vielen al sowieso hier ver boven.

Ik heb toen een uitdraai gemaakt van alle auto's welke geleased konden worden en in een Excel een overzicht gemaakt van het aantal pk's/gewicht, topsnelheid en 0-100 tijden in verhouding met de prijs. In dit overzicht stonden de Octavia 1.8 TSI en de Renault Clio RS met (grote) stip bovenaan. Ivm met het gezin viel de Clio af en ik ben toen met de Skoda verder gaan kijken en kwam tot de conclusie (ook via dit forum) dat het wel een heel erg leuke auto is. Mijn vrouw stond er ook helemaal achter en na een proefrit met een Octavia GL (zonder DSG) en een Seat Leon RS (met DSG) meteen de dag daarop de bestelling geplaatst (configuratie hieronder).

Zal dan ook regelmatig op de forum kijken voor tips en tricks en daar waar nodig ook zelf input geven.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom @24qv :bloemen: Mooi verhaal hoe je tot je beslissing gekomen bent, al zou ik zo'n beslissing puur op basis van papier/cijfertjes eerder van een boekhouder verwachten. Persoonlijk vind ik het een mooie methode voor een voor-selectie, maar mijn ervaring dat de praktijk wel eens afwijkt van de papieren cijfers, dus dat check ik dan graag even persoonlijk. (tijdens een proefrit)

Joske

Forumguru
Welkom! Zo zie je maar weer dat Škoda-rijders meestal met de brains kiezen ipv het hart ;)
(nochtans in mijn geval was het andersom :D )

Bakkertje

Forumguru
Welkom en een keer een pure autoafweging ipv kosten (zoals velen inclusief ikzelf) :dankje:
Alvast veel plezier met de O3, maar volgens komt dat wel goed gezien de config ;)

Bovenaan Onderaan