0ri0n88
Forumguru
Voor mijn vrouw haar verjaardag en het behalen van haar rijbewijs (enkel automaat) heb ik deze 206 1.4 gentry automaat uit 1999 gekocht. Voor zover ik kon ontdekken goed onderhouden, 1 eigenaar en maar 103000 km nap gelopen. Zelf nog de distributie laten vervangen moest anders over een jaar. De automaat is in 2015 compleet onderhouden en alle opties werken. Te weten de airco, regensensor, elektrische ramen en spiegels, centrale vergrendeling en radiobediening op het stuur. Kortom een zeer compleet 2e autootje erbij en al zeg ik zelf ziet er ook nog erg kék uit.
De automaat is geen dsg uiteraard maar wel een volautomaat iets wat mijn vrouw wel ambieerde boven de nu veelgebruikte halfautomaten in de kleinere autootjes. Rondom is op een paar kleine dutsjes na aan de rechterzijde geen schade te vinden aan deze auto en zit nog erg strak in de lak.
Had ook nog 4 andere autos bekeken en bereden.
Seat ibiza uit 2004: vond ik te duur en teveel gebruikerssporen.
Citroen c3 2003: was zgn in nieuwstaat maar was echt een botsauto en niks werkte echt goed.
Chevrolet kalos 2006: viel heel erg tegen in het echt en 3 deurs.
Fiat punto 2000: ook 3 deurs best veel gelopen en halfautomaat.
Zodoende bij deze uitgekomen, weliswaar de oudste maar deze voldeed veel meer aan de verwachtingen die ik ervan had tov de andere en ook de prijs was beter. Redelijke deal kunnen sluiten en hopen er voorlopig nog heel veel plezier van te hebben en vind het zelf ook wel weer erg leuk een soort van youngtimertje te hebben.
Gegroet
Laatst bewerkt: