jeroenschmidt78
Actief lid
Sinds enige tijd hoor ik wanneer ik mijn O3 1.6 Tdi uit Okt-2013 (km stand 141.000) afzet tot tweemaal toe een sissend en blikken geluid onder de auto vandaan komen (frequentie en duur altijd gelijk). Alsof ergens wat druk wordt afgeblazen. Daarnaast stinken de uitlaatgassen op z'n tijd en "bokt/houdt de de auto in als ik koud exact 50 km/h rij in de 3e versnelling (1.750 toeren). Auto loopt verder mooi en zuinig (1:22 gemiddeld op een tank). De afgelopen maand vooral snelweg km's (51 km enkele reis). Ik heb geen foutmeldingen op boordcomputer of dashboard. Regeneraties maak ik niet bewust meer mee ivm snelweg km's. Daarvoor wel regelmatig dat ik de regeneratie moest onderbreken omdat ik op mijn werk was. Nu lees ik veel over de DPF en EGR. Wie herkent mijn verhaal en heeft advies (incl. goede ervaring met bedrijf die DPF kan reinigen in regio Gelderland). Daarnaast start de auto na 10 uur stilstaan soms wat minder goed (2/3 seconden) maar dat lijkt een produkteigenschap van de motor met CR code. Verder nog steeds heel blij met de O3.