3 Skoda's in top 5 autoverkopen Oostenrijk

E

Ex-lid 2926

Zag op de website Best Selling Cars-Matt's blog dat Skoda 3 modellen heeft in de top 5 van autoverkopen in Oostenrijk in de maand januari 2012.
1. VW Golf
2. Skoda Fabia
3. Skoda Octavia
4. Opel Astra
5. Skoda Yeti
De Superb staat op plaats 32.

Prachtig resultaat.
Er zijn in Europa meer landen waar Skoda het bovengemiddeld goed doet. In Polen b.v. staat de Octavia op nr. 1.

Hetzer

Forumguru
klopt en dat is niet het laatste jaar zo hoor ..
Elke jaar scoren met name de O-2 en de F-2 erg goed, je ziet in Oostenrijk ontzettend veel Skoda's
Zou misschien kunnen omdat de Porsche de importeur is van Skoda in Oostenrijk ;)

Pollewop

Forumguru
Hier in Zwitserland is het net als in Oostenrijk. Heel veel Skoda's op de weg. Je ziet hier op het "platte land", uhh... Ik bedoel de bergen, veel 4X4 Octavia's...

Hier in Zwitserland is het net als in Oostenrijk. Heel veel Skoda's op de weg. Je ziet hier op het "platte land", uhh... Ik bedoel de bergen, veel 4X4 Octavia's...

Klopt inderdaad, wel mooi om te zien!

Je kan mij er volgende week ook spotten, maar dan wel in een nederlandse skoda!:)

Stakie75

Senior Member
Leuk, dan ga ik Skoda's turven deze zomer in Oostenrijk. Viel me trouwens de laatste jaren ook al op in Italië/Zwitserland dat daar heel, heel veel Audi's rond rijden. Nu dus ook veel Skoda's in Oostenrijk en Zwitserland. In Duitsland heel veel zwarte VW Passat stations. Gaat goed met VAG dunkt me :cool:

sitechris

Donateur
En de Audi's die je in Zwitserland ziet rondrijden zijn altijd vol uitgerust en altijd de dikkere motoren. De halogeen instap-TDI A4 die je in NL veel ziet rijden is in Zwitserland echt een uitzondering.

Stakie75

Senior Member
In Italie heel veel A6'n vond ik, zelfs heel veel Porsche's. Was wel rond Lago Maggiore en dat is nou echt niet het armste gebied van Italie. Maar toch daar waar je vroeger alleen maar Fiat/Alfa/Lancia zag in Italie, zijn het nu vaak dikke Duitsers. (de auto's dan hè :D

sitechris

Donateur
Rondom Lago Maggiore kijk je je ogen uit. Heb zelden zoveel open exoten zien rijden als daar. Wiesmanns, Porsches, Bentleys, Lambo's. Alles gezien.

Stakie75

Senior Member
Ja, een terrasje pikken daar is soms alsof je in car heaven bent gekomen. Heb de afgelopen jaren bijna alles wel gezien, vooral als je dan ook nog even in Zwitserland gaat kijken.
Je hoeft er iig niet voor naaar Cannes/Monaco.
Afgelopen jaar parkeerde voor mijn tafeltje, afstand max 7-8 meter, nog 4 Ferrari's.
Alleen dat geluid al, WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Baal nog steeds dat mijn SD kaart overleden is na de vakantie en ik al die foto's kwijt ben.

Pollewop

Forumguru
Wat je hier ook veel ziet rijden is de Maserati GranTurismo. Ik denk omdat in sommige kringen een Ferrari rijden een echte No-No is, dus kiezen de vermogende Zwitsers hier voor de iets chiquere Maserati, hoewel het onder de motorkap "gewoon" Ferrari is...:cool:

Stakie75

Senior Member
Behalve als je in Gotthard vlak ervoor of erachter zit hahahaha.
Geldt trouwens voor al die brute V8'n. Geluid is geweldig (begrijp me niet verkeerd) maar niet 17km lang, zat 2jr geleden achter een MB SLR, ook zo'n brute sound!

Bovenaan Onderaan