3-spaaks of 4-spaaks stuurwiel

Hallo allemaal!

Gloednieuw hier op het forum , omdat als het goed is deze week alles wordt afgerond qua bestelling van mijn Octavia Combi Greenline Businessline. Ik het gekozen voor een race-blue voorraadbestelling met als opties Sunset / zilver dakrail en Columbus navigatie. Als het goed is kan ik al in week 10 ermee gaan rijden!

Maar nu vroeg/vraag ik me af......zit er in deze uitvoering nu een 3-spaaks of 4-spaaks stuurwiel?
In de beschrijving staat namelijk dat in de Businessline uitvoering als + t.o.v. de standaard Greenline een "4-spaaks lederen multifunctioneel stuurwiel" zit. Verderop in de optielijst echter staat dat het "telefoonpakket" standaard is bij de Businessline en dat er in dat pakket een 3-spaaks stuurwiel zit...HUH?

Kan iemand hier uitsluitsel geven?

Omdat die rond dit tijdstip de telefoon niet opneemt ,...... ;)
Daarvoor is een forum toch? Om vragen te stellen? Kan me zomaar voorstellen dat er mensen hier op het forum zijn die de uitvoering zoals ik hem beschrijf rijden...

Maar toch dank voor je warme welkom Artbij...

VWim

Forumguru
Kort en bondig: 4-spaaks
3-spaaks is voorbehouden aan dynamicpakket en RS. Misschien zelfs nog de gewone Ambition en Elegance-uitvoeringen en dan als extra optie, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Welkom trouwens ;)

Blackokkie2

Forumguru
Er zijn er hier vast leden die je kunnen vertellen hoe het zit, ik weet het niet. Welkom hier, maar het liefste stel je je nog even voor in het meet & greet deel van dit forum, wordt erg op prijs gesteld en levert waarschijnlijk meer antwoorden op.

CDK

Forumguru
In het meet & greet topic krijgt een ieder een warm welkom, ook jij ;) de kans dat je vervolgens nuttige reacties krijgt op bovenstaande vraag is dan ook direct een stuk groter :)

Joske

Forumguru
ach, welkom ben je alvast zobiezo.. en na een meet- en greet NOG meer! ;)

als je de wagen hebt, mag je steeds ook nog foto's posten van de bolide, dat zien ze hier wel graag verschijnen.

Point taken en intussen heb ik mezelf op de juiste plek geïntroduceerd! Dank u voor het duwtje in de juiste richting ;)

Maar de reactie van VWim is duidelijk, 4-spaaks. Wel vreemd dat ze in die optielijst zeggen dat er een 3-spaaks in zit....maar ach...uiteindelijk stuurt het me naar dezelfde bestemmingen.

Blackokkie2

Forumguru
Nou, als ik soms lees hoe de uitrusting is van de uiteindelijk geleverde O3 zou het niet raar zijn als er plots wel een drie-spaaks hoepel in zit.

hahahahah,....okay......dus het blijkt een soort van loterij te zijn?
Nou,...gelukkig hoef ik (als alles doorgaat zoals het nu besproken is) niet lang te wachten.... "keeping my fingeren crossed"

Joske

Forumguru
überhaupt een hoepel in zit.... :dankje:

ik kan het maar niet laten van het steeds te lezen als hoelahoep :D

zo eentje dan?

images

yves

Actief lid
Ik heb (in BE) een EBL besteld met 3 spaaks stuurwiel, maar dit was enkel als aparte optie te bestellen, deze zat niet bij een pakket.

Fean

Forumguru
Ik heb (in BE) een EBL besteld met 3 spaaks stuurwiel, maar dit was enkel als aparte optie te bestellen, deze zat niet bij een pakket.

Dynamic pakket heeft 3 spaak tenminste in NL. Standaard is het 4.

3 spaak is sportiever en oogt mooier en luxer naar mijn mening.

Badnews

Senior Member
Ik wilde destijds ook de 3 spaaks, maar ben eigelijk blij met de 4 spaaks.
heb met beide gereden, en vond de 4 spaaks lekkerder (3 spaaks wel iets minder mooi, maar ik kan mijn handen op de 4 spaaks beter kwijt)

wwter

Lid
ik zal me nog even voorstellen in het daarvoor bestemde topic, maar ik wilde vast het volgende kwijt:

Als het goed is wordt er voor ons een O3C GL besteld met het 3 spaaks stuurwiel, deze dealeraccesoire staat gewoon met bestelnummer in de accesoire folder. De prijs weet ik niet, door onze vage leaseconstructie heb ik daar geen weet van, het was in ieder geval niet duur.

Bovenaan Onderaan