fligolito
Lid
Goedenavond allemaal,
ik heb een octavia mk3 uit 2014 waarvan de apk binnen 2 weken moet gebeuren.
nou viel mij zaterdag op dat het 3e remlicht niet werkte.
gelijk zondag losgehaald en bleek gecorrodeerd te zijn doordat er een barst in zat en al geruime tijd vocht en vuil in is gelopen.
maandag nieuwe lichtbalk besteld bij de dealer en vandaag opgehaald.
nu is het volgende aan de hand:
- bij het indrukken van de rem werken de 2 lage remlichten aan beide zijden, het 3e remlicht niet
- het derde remlicht heeft zonder contact 5,7 volt (gemeten op de stekker zonder indrukken van het rempedaal)
- het derde remlicht krijgt tijdens het indrukken wel 12 volt (gemeten op de stekker tijdens het indrukken van het rempedaal.
- alle zekeringen in de wagen zijn goed.
- geen foutmeldingen in de wagenstatus
- bezit geen uitleescomputer om mogelijke foutcodes uit te lezen
kan iemand mij hier misschien mee helpen aangezien ik online bijzonder weinig info kan vinden met betrekking tot het derde remlicht van de octavia mk3. de situatie staat onder tijdsdruk ivm de apk.
alvast bedankt voor jullie reacties
ik heb een octavia mk3 uit 2014 waarvan de apk binnen 2 weken moet gebeuren.
nou viel mij zaterdag op dat het 3e remlicht niet werkte.
gelijk zondag losgehaald en bleek gecorrodeerd te zijn doordat er een barst in zat en al geruime tijd vocht en vuil in is gelopen.
maandag nieuwe lichtbalk besteld bij de dealer en vandaag opgehaald.
nu is het volgende aan de hand:
- bij het indrukken van de rem werken de 2 lage remlichten aan beide zijden, het 3e remlicht niet
- het derde remlicht heeft zonder contact 5,7 volt (gemeten op de stekker zonder indrukken van het rempedaal)
- het derde remlicht krijgt tijdens het indrukken wel 12 volt (gemeten op de stekker tijdens het indrukken van het rempedaal.
- alle zekeringen in de wagen zijn goed.
- geen foutmeldingen in de wagenstatus
- bezit geen uitleescomputer om mogelijke foutcodes uit te lezen
kan iemand mij hier misschien mee helpen aangezien ik online bijzonder weinig info kan vinden met betrekking tot het derde remlicht van de octavia mk3. de situatie staat onder tijdsdruk ivm de apk.
alvast bedankt voor jullie reacties