4 foutmeldingen na 1 tot 2 uur rijden

Goedendag,
Onze Octavia 1.2 met 110pk, 178.000km uit 2016 geeft sinds een dag of 4 na 1 tot 2 uur rijden 4 foutmeldingen tegelijk. Ze blijven branden maar na een paar uur stil te hebben gestaan, zijn ze weer een tijd weg. Het was erg heet, 35 tot 40 graden, maar ik rijd achter onze camper aan dus de snelheid is laag.
Een week geleden is onze accu vervangen door een goeie garage, waarbij de auto op spanning werd gehouden en de accu ook ingeleerd zou zijn.
De foutmeldingen zijn:
1. Storing start/stop systeem
2. Storing: ABS/Stabiliseringscontrole (ESC)
3. Storing bandencontrole
4. Fout: bochtenverlichting (AFS)
Ik had de zoek functie gebruikt maar niks gevonden, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Dank voor het meedenken!

Tees

Donateur
Ik zou het zeker zoeken in de accu, dit zijn de typische foutmeldingen als er iets niet goed is met de accu. Of iets verkeerd gemonteerd, verkeerd of niet ingeleerd, of domme pech en een defecte accu gekregen (ook af-fabriek gaat er wel eens wat mis).

serum

Forumguru
Gezien de meest recente verandering in de accu is dat de hoofdverdachte. Ik zou even controleren of de accupolen goed vast zitten (niet onbenullig aangedraaid of niet merkbaar los). Goede garage of niet, producten kunnen falen en fouten worden gemaakt. Mijn (toch al) gebrek aan vertrouwen is ook weer gedaald sinds de laatste onderhoudsbeurt. Het luchtfilter zat niet goed gemonteerd waardoor vervuilde lucht in de turbo gezogen kon worden, interieurfilter was vervangen door een niet koolstof exemplaar (geurtjes werden totaal niet gefilterd, daarom heb ik dat gecontroleerd) en de demper van het dashboardkastje was niet teruggezet. Gerenommeerd bedrijf of niet, vergissen is menselijk en defecten van geïnstalleerde nieuwe producten kan je ook niet uitsluiten.

Ik las die lijst fouten; moest ook meteen aan de accu denken. Die fouten krijg je namelijk te zien op het moment dat de accu los is geweest en je voor het eerst het contact aan zet..

Mill88

Forumguru
Ik heb 2 weken geleden dezelfde foutmeldingen gehad (inclusief nog 20 andere na uitlezen)
Bleek de abs sensor links achter kapot te zijn.
Na het vervangen hiervan waren spontaan alle door jou genoemde meldingen weg.

EdK

Forumguru
Als het de accu niet is kan het ook nog een losse massakabel wezen.
Maar de meldingen die jij opnoemt had ik onlangs ook nadat ik in Caddy de omvormer vergeten was uit te zetten op laatste werkdag van de week en s'maandags deze geheel leeg was.
Na accu opgeladen te hebben en de motor weer gestart te hebben had ik diverse meldingen die na een kilometer rijden allen weer waren verdwenen....
En als jij het dus frequent hebt dan moet er ergens een kabel niet goed vastzitten offff stijf onder de corrosie zitten

Bovenaan Onderaan