4 lampjes aan na een hete dag

OIII

Nieuw lid
Een week geleden heeft de auto na een hete dag in de zon deze storing gegeven. Het ging weer weg de volgende dag. Maar kwam soms weer terug. Nu is het er constant, ofwel direct bij inschakeling van contact of na 5min rijden. Ze gaan dan een voor een aan.

Ik vermoed dat de module die deze 4 dingen aanstuurt de boosdoener is. Andere zaken zoals lane assist, cruise control etc werken wel gewoon.

Ik verwacht dat een dealer meteen zal zeggen: vervang maar. Vaak is het vervangen van die modules erg kostbaar, dus was benieuwd of iemand nog tips heeft om hem misschien weer aan de praat te krijgen oid. Als het iets van een los contact is bijv.

Fingers crossed :)

IMG-20230920-WA0038.jpg

Tees

Donateur
Verdachte nummer 1 is inderdaad de accu.
Als die nog vrij recent of fris is, dan zou ik richting een ABS sensor kijken, maar die verklaart niet alle fouten. Sowieso is uitlezen dan een goed idee (maar éérst de accu!)

OIII

Nieuw lid
Ah goeie tip, de accu is wel pas een half jaar oud, dus die zou nog goed moeten zijn. Andere ideeën nog? ABS sensor ga ik eens zoeken! Dank voor alle hulp al :)

serum

Forumguru
Hij is wel goed ingeleerd? De accu moet op de goede manier aangemeld worden in de auto voor een optimale laadcurve etc. 1/2 jaar klinkt niet als de gemiddelde levensduur voor een accu, hoe slecht hij ook behandeld wordt.

Uit laten lezen en toch de accu laten testen, al het andere is koffiedik kijken.

EdK

Forumguru
Vermoed een ABS sensor.
Dus even de boel uit laten lezen en dan komt het zeker boven water wat er werkelijk aan de hand is.

• Leuk
Waarderingen: Tees

OIII

Nieuw lid
Dank voor alle reacties. Bij de garage inderdaad bevestigd dat de links achter en rechts achter ABS sensoren storingen geven.

Wel weer €300 om ze te vervangen uiteraard :(

Maar beter dan de aansturing zelf..

serum

Forumguru
Lucratieve prijs voor de garagist. Er is vast meer werk verricht. Remvloeistof vervangen of blokken achter ook meteen vervangen oid?

Ik was tevreden geweest met febi bilstein 33541, volgens mij zijn dat de goede voor onze auto. 18 euro per stuk.

gehaktbal

Forumguru
Oh wow ik had exact hetzelfde!! En ook in combinatie met warmte en exact dezelfde combinatie van meldingen.. Afgelopen week is het koeler en ineens nergens last meer van.

Toen ik uitlas zag ik ook abs sensoren. Bij mij gaf links achter de error.

Als de melding terug komt, ga ik beide achter vervangen. Schijnt veelvoorkomend te zijn.

@serum ; Ik heb destijds die van ATE genomen gezien de OEM sensor ook van ATE is… wellicht dat een goedkoper merk ook goed werkt maar ik wilde geen risico nemen daarin..

volgens mij was t bij mij rechts achter.. kan ook links zijn geweest… geen idee meer.. maar er zit volgens mij wel verschil tussen de sensoren links en rechts… dus @OIII mocht je het toch zelf doen even goed nakijken…

Bovenaan Onderaan