4 maanden, 10000 km, nieuwe DSG7

Afgelopen weekend verscheen er een knipperend steeksleuteltje op de plaats van de versnelling aanduiding van de DSG.

Ik was al voornemens een bezoek te brengen vanwege het feit dat ik vond dat de DSG bak niet altijd even netjes schakelde, echter nu was het noodzaak.

Auto op maandag achtergelaten, afgelopen vrijdag kon ik hem ophalen.
Resultaat, met 10000 km een volledig nieuwe DSG bak onder de auto. Gelukkig (uiteraard) onder fabrieksgarantie.

Wat een verschil, vloeiend op- en terugschakelen, geen schok meer bij het wegrijden en de achteruitversnelling wordt nu wel direct ingeschakeld (geen vertraging van 2 seconden)

Nu heb ik al in enkele draadjes vernomen dat er meerdere mensen problemen hebben ondervonden met hun DSG versnelling, echter nergens lees ik dat er geschreven wordt over een storingsmelding (knipperend steeksleuteltje)

Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

yal

Lid
Ik heb ook een nieuwe DSG7 bak gekregen onder garantie, mijne schakelde ruw, trok op met een schok,schakelde terug met een klap en maakte een bijgeluid.
Geen knipperend steeksleuteltje gezien.

Herken de auto niet terug met de nieuwe bak, deze bak schakeld perfect. De vraag is alleen voor hoelang.......
Lijkt erop dat de consument de testpiloot is, vroeger werd een onderdeel door en door getest voordat het product de weg op mocht.

Groet Yal

E10

Nieuw lid
Ik heb wel het idee dat de DSG7 anders reageert na een poosje ruiger rijden. In sportstand tot het uiterste gegaan. Nog wat over de autosnelweg gevlogen met 180. Daarna was hij duidelijk onrustiger in de stad... Iemand ervaring hiermee? 1.8TSI DSG7

yal

Lid
Met 180km/h over de snelweg gevlogen? Mooie kruissnelheid.

Sportstand gebruik ik bijna niet aangezien deze de auto ver in het rode gedeelte v/d toerenteller laat komen.
Meer dan 7000rpm en sneller is de auto daar niet mee.

Inderdaad na een stukje doorrijden merk ik ook dat de dsg7 ruwer schakeld.

Groet yal

E10

Nieuw lid
Thanks voor de link. Veel info aldaar. Klopt dus toch dat het gedrag van de DSG iets aanpast... Eigenlijk jammer.

Huyzen

Lid
heb ook soortgelijke ervaring met de DSG7, toch maar eens langs de dealer. Vertraging bij achteruit, en merkwaardig geluid als je gas loslaat en de bak terugschakelt. Goed te horen bij ramen open. Dit na 3,5 maand en 5500 km.

De Stip

Forumguru
Erg interessant om deze discussie te blijven volgen zie ik. Zelf merk ik idd wel na een stukje "ruig"rijden, dat de auto zoiets heeft van, de baas heeft er zin in. Dat is dan vooral nadelig, als je wilt gaan inparkeren want de auto reageerd dan als een adder die op z'n staart getrapt is. Voor de rest heb ik geen referentie, omdat dit m'n eerste DSG is en weet dus niet of het allemaal zo hoort, of dat er iets loos is.

Bovenaan Onderaan