4x4 combi's test in Autoweek

octavio

Nieuw lid
4x4 combi\'s test in Autoweek

Ben bang dat het mij niet lukt om het artikel hier toe te voegen, maar de resultaten zijn vermeldenswaard /forum/images/graemlins/722.gif

Test tussen Mercedes 320 4x4, Audi A6 quattro, bmw 5..x, chrysler 300c 5.7 v8 4x4, subaru 4x4 en de octavia 4x4 2.0 fsi. De skoda was met 30k veruit de goedkoopste (subaru ook maar net 31k trouwens). Op de 4x4 testjes echter hoefde de octavia alleen de audi A6 en de mercedes voor zich te dulden /forum/images/graemlins/489.gif. Dat zijn auto's van rond de 70.000 euro (de chrysler stond zelfs voor 77k in de test en kwam er niet goed uit - wat jammer is want dat vind ik wel een goede opvolger van mijn huidige skoda /forum/images/graemlins/blush.gif )

Weer een blitse test aldus

Abo

Lid
Re: 4x4 combi\'s test in Autoweek

Opmerkelijke test hé.
Zelfs Subaru met zijn vele jaren 4x4 ervaring in de rallysport delfde het onderspit in vergelijking met de Octavia 4x4. Volgens Autoweek reed de Subaru Legacy als een auto waarbij de tijd tien jaar geleden had stilgestaan met een mechanisch werkend 4x4 systeem. Sportief rijden kon je met de Legacy trouwens vergeten. Vooral in de vergelijking met zijn medestrevers deed de Japanner simpelweg oud aan. Dit had ik niet verwacht van Subaru.
Dus als je een goede 4x4 wilt zonder het Audi-prijskaartje, dan moet je bij Skoda zijn.!!

Dutch4x4

Senior Member
Re: 4x4 combi\'s test in Autoweek

Ik deel je verwondering, Abo. Ik zou zo zeggen dat een permanent mechanisch AWD-systeem beter is dan het Haldex-systeem, maar de praktijk wijst anders uit. Ik vind een Subaru qua '4x4-gevoel' nog steeds lekkerder rijden (makkelijker aan te voelen, meer nadruk op de achterkant) dan mijn eigen 4x4, maar de kille cijfers zijn wel in het voordeel van Haldex. Verrassend.

Bovenaan Onderaan