5 de versnelling 2.0 tdi

ullrichske

Nieuw lid
hallo,

Wanneer ik naar mijn vijfde versnelling ga of afkom naar mijn vijfde versnelling maakt deze een slepend geluid. Geen enkele andere versnelling maakt dergelijk geluid. Wat zou dit kunnen zijn?

mvg,

ullrichske

Nieuw lid
hallo,

Het klinkt of het vanuit de koppeling komt, het is volgens mij niet in de versnellingsbak zelf te zoeken. De koppeling is nog niet zo lang geleden samen met het vliegwiel vervangen. Het is enkel de vijfde versnelling die zo'n soort slepend geluid maakt bij het afkomen en opschakelen.

mvg,

Octavia32

Forumguru
Ik heb het zelfde geluid in mijn 5e versnelling het is een soort van aanlopend geluid en is heel kort met overschakelen naar de 5.Dit gebeurd ook als je afremt op de motor in de vijde versnelling bijvoorbeel van 100 naar 70km/h.Teven ga ik binnenkort ook mijn vliegwiel en alle toebehoren vervangen zie mijn andere post.Ik heb mij laten vertellen door iemand van RD Techniek dat het hier gaat om het achterste lager van de versnellingsbak deze schijnt ongeveer op de zelfde hoogte te zitten als de vulopening.Aangezien voorheen 2,2ltr olie gevuld werd in de bak bestaat dus de kans dat het achterste lager niet goed gesmeerd wordt.Pon heeft hierover aan alle Dealers via het werkplaatshandboek een bericht gestuurd dat er 2.7ltr olie in moet ipv 2.2. Ik hoop dat ik dit goed verwoord heb en dat evt andere leden waaronder ook monteurs dit kunnen bevestigen.

ullrichske

Nieuw lid
octavia32,

Bedankt voor deze info. Is mijn probleem dan nog op te lossen door andere olie te gebruiken of begrijp ik het verkeerd en moet de versnellingsbak open ?

mvg,
Benoit

Octavia32

Forumguru
Ik denk dat jij net als ik blijvende schade heb aan het achterste lager van de versnellingsbak.Het ligt er natuurlijk aan of dit zo blijft en niet erger wordt.Want een revisie of een nieuwe bak is natuurlijk niet goedkoop

ullrichske

Nieuw lid
Tjah achter mijn vliegwiel, koppeling en startmotor er nog een kostje bij. In ieder geval geen topmotor die 2.0 tdi.:icon_smile_dead:

groeten,

Bovenaan Onderaan