50 verbeteringen?

herbiek

Senior Member
Hallo,

Ik heb net even zitten zoeken naar een lijstje met de 50 verbeteringen die Skoda op de nieuwe Octavia zou hebben toegepast, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden. Alleen die nieuwe hoofsteunen lijken me nieuw. (en verder natuurlijk de optische aanpassing aan de voor- en achterkant).
Kunnen jullie het lijstje aanvullen met zaken die nou echt anders zijn dan op de oude Octavia?

Michel

Forumguru
De lijst met 50 verbeteringen heb ik ook niet kunnen vinden (en niet iedere verandering is per definitie een verbetering), maar als je ieder afzonderlijk detail apart benoemt, kom je misschien nog redelijk ver qua veranderingen :
- Andere voorbumper
- Andere achterbumper
- Andere koplampen met Bi-Xenon verlichting en bochtenverlichting
- Andere instrumentopstelling
- Andere dashboard instrumentenverlichting (wit i.p.v. groen)
- Nieuwe radio's
- Nieuwe navigatiesystemen
- Ander aircocluster
- WOKS hoofdsteunen
- Electrisch inklapbare buitenspiegels
- Andere sierlijsten op dashboard en deuren
- Niet te vergeten: de geweldige 1.4 TSI motor
- DSG leverbaar op benzinemotoren

Ralph

Lid
Eigenlijk hoort dit in het Octavia II topic, maar goed:

- Andere velgen
- Andere bekleding
- De xenon verlichting uitvoering heeft BLAUWE stadslichten!!
- De middenarmsteun is veranderd
- coming home leaving home onder spiegel is weg!

Michel

Forumguru
Andere middenarmsteun? Wat is er dan anders, behalve misschien het bekledingstofje?

Volgens mij zitten de lichten onder de buitenspiegels er nog steeds op, althans volgens de handleiding. De Engelse handleiding is te downloaden van de internationale Skoda-site.

Ralph

Lid
de mistlampen zijn ook anders
de knipperlichten in de spiegels zijn ook verbeterd

PS.: rekenen ze de 50 verbeteringen vanaf de Ocatavia II eeste model, of vanaf de laatst gemaakte O2 voor de gefacelifte O2?

Michel

Forumguru
Nog een aantal veranderingen:

- MDI (Mobile Device Interface) voor iPod, USB etc. (helaas nog niet leverbaar in Nederland.......)
- Achterkant binnenspiegel is nu zwart
- Grotere buitenspiegels

herbiek

Senior Member
Ik vind het allemaal nogal vergezocht... denk niet dat we echt aan 50 echte verbeteringen komen, zaken zoals verbeterde remmen, ophanging (piepen bij het nemen van drempels?).

Verder valt het me op dat veel van de genoemde zaken als extra/optie aan te schaffen is of eventueel standaard op de elegance/business uitvoering.

MarcoO2

Forumguru
we zijn nu zelf aardig aan het gissen. Lijkt me leuk om de vraag eens aan PON of de dealer voor te leggen, kijken wat die zegt...

Bovenaan Onderaan