Mijn eerste jaar en 55000km zit erop, dus ook maar even een review:
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0TDI DSG
Opties: Highland green metallic, schuifdak, beige half leer, vega 16 inch, Nexus, afneembare trekhaak 13p
De auto is geleasd en werd afgeleverd door een dealer zo'n 200km van huis. De aflevering was niet erg goed, 2 kleine items waren niet uitgevoerd die wel waren afgesproken (tekstloze nummerplaathouder, autolock op de deuren aan).
Erger bleek later dat ook de PDC niet uitschakelde bij gebruik van de caravan en dat men door foutieve installatie dit ook niet meer kon aanschakelen via de software. Ik trek links in het dashboard de zekering er maar uit als ik met aanhanger rijd, kleine moeite, maar toch jammer.
Auto kwam als opvolger van een Audi A4 avant TDI 96KW 6-bak 2003 (144000km):
- kwaliteit doet echt niet onder voor de A4, de Audi kent ook rammeltjes en kleine onvolkomenheden.
- wegligging van de Audi was op hoge snelheid toch net iets strakker, maar de Skoda stelt nooit teleur
- 70 liter diesel was toch fijner dan 55, maarja, daar laat je geen auto voor staan
- voor 41000 Euro had ik een kale "luxe" auto, nu heb ik voor 39000 Euro een zeer luxe auto zonder "imago": who cares, en trouwens, is dat nog wel zo? Skoda gaat steeds beter en krijg erkenning.
Ik heb 55000 km probleemloos gereden en ben zeer tevreden.
De DSG is een echte aanrader, ondanks wat opmerking hier op het forum over automaten: je kunt ook handmatig schakelen waardoor de nadelen altijd te overkomen zijn: Bijv: een automaat anticipeert niet, maar: als ik achter een vrachtwagen hang met 80km/h in 6 en ik wil erlangs, dan is het pook tikkie naar rechts, 2 naar achteren en geheel geanticipeerd kan ik er direct in 4 langs als er een gat valt. Daarna zelf opschakelen of pook weer tikkie naar links en hij doet het zelf. Is zomaar een voorbeeld.
De auto heeft slechts regulier een beurt gehad bij 30000km en begon foutief bij 45000 weer om service te zeuren. Was niet nodig, maar moest wel naar de dealer om te resetten.
Verder tadeloos.
Ik ben over 1 zaak niet tevreden en dat is het beslaan van de ruiten. Dit is mijn 6de stationwagen met climate control en de 3de VAG, maar de eerste die gewoon zodanig beslaat dat ik af en toe niet weg kan rijden. Auto krabben en dan pas motor starten kan gewoon niet, dan moet ik als nog 5 minuten blijven staan. Toch kan dit niet de algehele indruk van de auto verstieren, hij is goed gebouwd, keuring afgewerkt, rijdt formidabel en is zeer luxe.
Mooiste detail: de ietwat zachte kunststof inleg in de achterzijde van de metalen deurgrepen binnen, daardoor voelen ze prettiger aan. Als je daar aan denkt heb je als bouwer oog voor detail en zet je een klasse produkt neer.
Tip: Highland Green met beige interieur is echt mooi (beetje engelse chique), en niemand heeft hem ! (nou ja ik dan, maar misschien heb ik geen smaak??)
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0TDI DSG
Opties: Highland green metallic, schuifdak, beige half leer, vega 16 inch, Nexus, afneembare trekhaak 13p
De auto is geleasd en werd afgeleverd door een dealer zo'n 200km van huis. De aflevering was niet erg goed, 2 kleine items waren niet uitgevoerd die wel waren afgesproken (tekstloze nummerplaathouder, autolock op de deuren aan).
Erger bleek later dat ook de PDC niet uitschakelde bij gebruik van de caravan en dat men door foutieve installatie dit ook niet meer kon aanschakelen via de software. Ik trek links in het dashboard de zekering er maar uit als ik met aanhanger rijd, kleine moeite, maar toch jammer.
Auto kwam als opvolger van een Audi A4 avant TDI 96KW 6-bak 2003 (144000km):
- kwaliteit doet echt niet onder voor de A4, de Audi kent ook rammeltjes en kleine onvolkomenheden.
- wegligging van de Audi was op hoge snelheid toch net iets strakker, maar de Skoda stelt nooit teleur
- 70 liter diesel was toch fijner dan 55, maarja, daar laat je geen auto voor staan
- voor 41000 Euro had ik een kale "luxe" auto, nu heb ik voor 39000 Euro een zeer luxe auto zonder "imago": who cares, en trouwens, is dat nog wel zo? Skoda gaat steeds beter en krijg erkenning.
Ik heb 55000 km probleemloos gereden en ben zeer tevreden.
De DSG is een echte aanrader, ondanks wat opmerking hier op het forum over automaten: je kunt ook handmatig schakelen waardoor de nadelen altijd te overkomen zijn: Bijv: een automaat anticipeert niet, maar: als ik achter een vrachtwagen hang met 80km/h in 6 en ik wil erlangs, dan is het pook tikkie naar rechts, 2 naar achteren en geheel geanticipeerd kan ik er direct in 4 langs als er een gat valt. Daarna zelf opschakelen of pook weer tikkie naar links en hij doet het zelf. Is zomaar een voorbeeld.
De auto heeft slechts regulier een beurt gehad bij 30000km en begon foutief bij 45000 weer om service te zeuren. Was niet nodig, maar moest wel naar de dealer om te resetten.
Verder tadeloos.
Ik ben over 1 zaak niet tevreden en dat is het beslaan van de ruiten. Dit is mijn 6de stationwagen met climate control en de 3de VAG, maar de eerste die gewoon zodanig beslaat dat ik af en toe niet weg kan rijden. Auto krabben en dan pas motor starten kan gewoon niet, dan moet ik als nog 5 minuten blijven staan. Toch kan dit niet de algehele indruk van de auto verstieren, hij is goed gebouwd, keuring afgewerkt, rijdt formidabel en is zeer luxe.
Mooiste detail: de ietwat zachte kunststof inleg in de achterzijde van de metalen deurgrepen binnen, daardoor voelen ze prettiger aan. Als je daar aan denkt heb je als bouwer oog voor detail en zet je een klasse produkt neer.
Tip: Highland Green met beige interieur is echt mooi (beetje engelse chique), en niemand heeft hem ! (nou ja ik dan, maar misschien heb ik geen smaak??)