60.000 km beurt en einde 2 jaar fabrieksgarantie

Volgende week gaat mijn Greenline naar de garage voor een 60.000 km beurt. Dat is dan ook nog net binnen de 2 jaar fabrieksgarantie. Die vervalt 11 oktober.
Heeft iemand nog tips om specifieke dingen door de dealer te laten checken?
Ik heb zelf al aangegeven over behoorlijke trilling in stuur tijdens remmen (schijven-naven) en er zit een irritante rammel in mijn dashboard. Wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een massakabel naar het stuur. Enkele maanden geleden bleef de claxon hangen en hebben ze die kabel extra moeten isoleren. Vooral bij lage toeren resoneert het erg en constant.
 

Noord26

Forumguru
In feite geef je zelf al antwoord op je vraag: laat kijken naar wat je nu tegen komt en er niet deugt? In jou geval dus de trillingen tijdens remmen (moet echt niet kunnen) en rammeltjes. Beide zijn mij vreemd en horen niet aanwezig te zijn.

Airco check is gratis voor Verassend Skoda leden; kan nooit kwaad die mee te laten pakken.
 

The bone collector

Senior Member
Er loopt hier een topic over kromme remschijven bij de Fabia, geloof ik. Maar goed dat je dat al aangegeven hebt.

Voor de rest zou ik enkel zaken aangeven die je speciaal opvallen. Bij 60K km zou alles nog perfect moeten functioneren, lijkt me.
 
bedankt voor de Airco tip. Was ik bijna vergeten want die stinkt erg als ik die aanzet.
Ben erg benieuwd of die schijven/naven onder garantie gaan vallen. Ik heb daar enkele weken geleden al een mail over gestuurd naar de garage en daar deed men alsof ze er nog nooit van hadden gehoord. Ik was in ieder geval de eerste die het bij hun meldde en dat zij de meeste GL's in het zuiden van het land hebben verkocht (aldus de dealer).
 
Daar heb ik de auto wel gekocht. Maar in begin enkele slechte ervaringen gehad daar en heb ik de auto in onderhoud bij Tigchelaar Breda. Ik werk ook in Breda en zij hebben een breng/haal service tijdens onderhoud.
 

Noord26

Forumguru
Ervaringen met garage's verschillen per persoon dus. Er loopt idd al een topic over remschijven/naven van iemand waarbij ze het ook niet kunnen vinden. Schijnt moeilijk op te lossen te zijn. Wil je daarom wel met klem adviseren om het gewoon nogmaals te melden. Anders mag je straks voor eventuele kosten opdraven, terwijl het reeds binnen garantie naar boven kwam drijven.

Wij hebben de garantie verlengd met 2 jaar (tot medio september 2014). Hadden toch een aantal dingen die reeds defect zijn gegaan en wilde de auto nog minimaal 2 jaar rijden, gaf ons genoeg zekerheid voor een klein bedrag extra. Maar velen denken daar anders over. Ook weer een ander topic..

ps. Onze GL rijdt dagelijks juist naar Vlijmen toe.. ;)
 
Correctie: Ik heb de auto niet bij noordhoek maar bij Nieuwkoop gekocht. Kon zo snel niet meer op de naam komen
 

Noord26

Forumguru
Nieuwkoop hoor ik meer negatieve dingen over. Noordhoek is idd een totaal andere firma. Aanrader. Zit in Waalwijk en Tilburg.

Heb je verder nog problemen met je GL naast de genoemde zaken?
 
momenteel (gelukkig) niet, heb al de nodige problemen gehad:
stekker trekhaak niet correct aangesloten bij aflevering, EGR klep na 3 garagebezoeken eindelijk vervangen, inmiddels 3e voorruit, geroeste trommels achter, claxon die bleef hangen gaan en de reeds gemelde items. Ik hoop dat het hier bij blijft
 

Noord26

Forumguru
Wat hebben ze gedaan tegen de geroeste trommels achter? Daar heeft menigeens last van, inclusief mijzelf. Moet ze nog een keer schuren en in de primer zetten (doe ik wel met wintersloffen wissel), maar als men dat bij de garage zou doen ivm garantie oid, hoor ik het graag.
 
zijn vorig jaar al geschuurd en opnieuw met grijze lak gespoten. Beginnen nu wederom kleine roestplekjes te vertonen. Denk dat dit altijd wel zal terugkomen maar staan inmiddels wel op mijn lijstje voor volgende week.
 
Misschien nog wel een reden voor verlengde garantie: bij mij is vorige week de koppeling en drukgroep vervangen bij 70k. Oorzaak: afgebroken borging (of borgring, hou me ten goede). De GL schakelde bij wegrijden bij werk (na stilstand van ca. 2 uur) ineens heel zwaar, en achteruit was helemaal lastig inleggen. En uit de achteruit was alleen nog mogelijk bij stilstaande motor. Daar men schijnbaar de vermiste delen niet meer kon vinden is alles uit voorzorg vervangen. Ik heb de dealer nog gevraagd wat er na de garantieperiode zou zijn gebeurd. Volgens de dealer was er erdan nog wel n coulanceregeling. Maar ja wat houdt dat in bij een koppeling en drukgroep die in mijn geval dan dik over de 100k zou hebben gedraaid.....
 
Precies dat was het. Wat ik een beetje uit het verhaal van de dealer proefde was dat het in ieder geval niet uniek was...
 

Ronnie

Forumguru
Komt vaker voor......
Ooit eens 4 keer de versnellingsbak kunnen demonteren van een AUDI 80 omdat telkens na zo'n 20 km de borgveer het begaf.......
Bleek een serie-produktiefoutje.....
Als compensatie voor alle gedane arbeidsuren een doosje (kleine) sigaartjes....
 
Auto heeft gisteren zijn grote beurt gehad. Garage gaat nu met importeur overleggen wat te doen met het probleem remschijven/naven. Blijkt inmiddels vaker voor te komen. Echter wil de importeur alleen de naven onder garantie vervangen en daar de kromme schijven weer tegen terugplaatsen. Is geen oplossing zegt de garage dus die gaan de discussie nu met de importeur aan. Wordt vervolgd.
Vanmorgen bleef wederom mijn claxon hangen. auto op de vluchtstrook gezet en Skoda alarm dienst gebeld. ANWB was binnen 10 min. ter plaatse. Zekeringnr. 43 er uit gehaald en maar weer terug naar de garage. Daar staat ie nu en ik heb ze tot eind vanmiddag gegeven op probleem definitief op te lossen. Dit is inmiddels de 3e keer in 1 jaar tijd.
 

Noord26

Forumguru
Bij mij bleef de claxon ook hangen in het begin. Dit had te maken met de optie multi-functioneel stuurwiel. De kabel daarvan lag iets te strak waardoor tijdens claxoneren deze bleef hangen. Is daar al naar gekeken?

Goed om te horen dat je dealer het voortouw neemt met de naven/schijven verhaal. Nieuwe naven maar dan de kromme schijven gebruiken? Serieus joh? :smiley29:
 
Bovenaan Onderaan