A stijl rubbertje los

dendek

Lid
Weer een vraagje
bij mijn fabia 2 is bij de à stijl de zwarte dus onder een rubber los wat aansluit op het spat scherm nou is de vraag of ik dit zo kan laten of dat deze te vervangen is oof dat ik dan die hele plastic kap moet vervangen
?

bluskabouter

Forumguru
de gehele kap, (zwarte gedeelte) van de A-stijl moet worden vervangen.
is een veel voorkomend mankement bij de fabia II, is bij mij onder garantie vervangen

dendek

Lid
De fabia is uit 2009 dus ik denk dat er geen garantie op zit ga het eerst wel proberen te lijmen .
heeft het eigenlijk een doel dat rubbertje ?
:laugh:

Huibert

Forumguru
Is zeker een bekend euvel. Een kant is al vervangen en de andere zit nu gelijmd met zwarte siliconenkit.

dendek

Lid
Kit je dan de naad tussen de kap en het spat scherm helemaal dicht? , is dat rubbertje echt van belang of is het puur cosmetisch . 25 voor zo'n kap is wel goed koop of heeft er iemand anders een andere prijs gehoord

Huibert

Forumguru
met kit lijm je de strip aan de kap, en ja de kap haal je los met de schroeven in de deur sponning.

Fabia86

Actief lid
Ze zijn lastig los te krijgen omdat ze ook nog met plastic klikdoppen in het ijzer zitten. Meestal breekt er wel wat af...

dendek

Lid
Net bij de skoda dealer geweest die zegt dat het een flapmis die tot aan de bovenkant is en die wordt vervangen die flap zit onder de hoogglans plastic kap dusver zullen het wel zien , trouwens weet er iemand wat je allemaal kan aanvinken
met de vag computer dan bedoel ik optie's zoals comming home , needle sweep e.d.?

Bovenaan Onderaan