Aan allen die ik vergeten ben.

Hakar

Donateur
Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum na mij zoals gebruikelijk is voor te stellen.(12-02-2018)
Sinds die tijd zijn er al weer een aantal nieuwe leden bij gekomen die zich netjes hebben voorgesteld.
Helaas ben ik niet altijd zo netjes geweest om een ieder van jullie te begroeten.
Dat wil ik bij deze dan recht zetten.

Reden voor dit bericht is, dat er een forumlid is die zich er schijnbaar aan stoort dat de ene mens (ik dus) de andere mens (mensen die zonder blikken of blozen een topic met een vraag beginnen) er op wijst dat het normaal is om je wanneer je nieuw bent even voor te stellen.
Of dat in werk of privé sfeer is maakt niet uit.
Beschouw een forum als een gebouw van iemand anders waar je voor het eerst binnenkomt, dan is het wel zo netjes om je voor te stellen, en weet een ieder wie je bent, of kan het nalezen of vragen.

Ook in mijn werk doe ik het zo.
Ik kom ergens voor de eerste keer binnen, en stel me netjes voor.
Helaas maak ik het regelmatig mee dat sommige mensen dit niet in hun voeding hebben meegekregen.
Die staan dan in één keer voor je neus, en vertellen zinder blikken of blozen "ik moet die en die werkkleding hebben"
Goedemorgen middag of avond komt in hun kleine Van Dale ook niet voor.
Door mij worden deze mensen begroet met "goede (naar gelang van het dagdeel) en verder niets.

Hoe vaak ik het meemaak dat daarop weer wordt genoemd dat ze werkkleding moeten hebben, en het kwartje van goede niet valt wil je niet weten.

Waarvoor ze bij mij kwamen ben ik dan even vergeten.

AndreM

Forumguru
En wat voor fiets rij je nou, en waar zijn alle mooie foto's nou die wij graag willen zien van je fiets? :sterretjes:

Maar toch welkom hiero in dit leerzame en gezellige forum. :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
@Hakar Bij perioden zijn er steeds nieuwe leden, die zich deze taak een beetje toe-eigenen. Toch blijven er ook forumleden die hardnekkig weigeren zich even voor te stellen, en het ene na het andere probleem posten. Als deze mensen verwachten dat anderen belangeloos hun problemen oplossen, maar niet even de tijd en energie er in willen steken om zich voor te stellen, trek ik de conclusie dat de problemen blijkbaar absoluut niet belangrijk zijn, en steek er dan ook geen energie meer in (en dus ook geen antwoord).

Jewepe

Forumguru
@Hakar Persoonlijk vind ik het nogal aanmatigend om na een half jaar lidmaatschap als een soortement van "prinzipienreiter" een (nieuw) lid de les te gaan lezen. Dat is wat mij betreft voorbehouden aan de moderatoren en in sommige gevallen aan senior leden/guru's. Dat zijn de "cultuurbewakers" bij uitstek. Enige bescheidenheid van een (relatieve) nieuwkomer wordt in elke organisatie (want dat is een forum) ook op prijs gesteld. Bescheidenheid siert immer den mensch :pardon:

Hakar

Donateur
@Cordoba
In de werksituatie krijgen dat soort mensen dus geen werkkleding verstrekt door mij, en jammer maar helaas, geen passende kleding geen werk, en terug naar waar ze vandaan zijn gekomen.

Jewepe

Forumguru
In de werksituatie krijgen dat soort mensen dus geen werkkleding verstrekt door mij, en jammer maar helaas, geen passende kleding geen werk, en terug naar waar ze vandaan zijn gekomen.

Dus toch een "prinzipienreiter"/machtswellustelingetje. Je moet doen wat ik wil, want anders ................................................ :pieker:

Hakar

Donateur
@Jewepe
Noem het zoals je het wil.
In de volksmond heet je voorstellen wanneer je ergens aan deel wilt nemen gewoon fatsoen.

eriktv

Forumguru
Ik negeer normaliter eigenlijk simpelweg alle (online) posts in een topic die niet over de inhoud gaan (of er moet lekker :ot: -geouwehoerd worden), maakt het (mijn) leven leuker en makkelijker! Mijn agressie/gemopper kan ik meer dan voldoende kwijt in het verkeer :). Ik vind het vooral leuk om inhoudelijk te reageren/vragen op het forum, dus als ik een leuk onderwerp zie wil ik me daar ook in verdiepen.

Op zich stoor ik me dan niet eens aan mensen die zich niet voorstellen, dat is hun eigen ‘risico’; ze maken minder kans een passend antwoord te krijgen. Net als met het kopen van werkkleding: bij bot gedrag loop je het risico niet/minder goed geholpen te worden, zoals door @Hakar. Zijn/haar/hun goed recht.

Canon-Eye

Forumguru
In de volksmond heet je voorstellen wanneer je ergens aan deel wilt nemen gewoon fatsoen.
Da's in deze subdiscussie het punt niet (meer). Het gaat nu even over het "afdwingen" van fatsoen - en dat is een lastige zaak tenzij er sprake is van een zekere machtsverhouding.

Vanachter bv. een magazijnbalie is dat simpeler dan vanachter een winkeltoonbank, want dáár heeft de klant (fatsoenlijk of niet) uiteindelijk de macht. Hij kan zijn geld immers ook elders besteden.
En heb je 't dan gewonnen, of ben je dan gewoon een slechte verkoper? Kies zelf maar...

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind het zoiets als iemand die de weg vraagt, het raampje omlaag beweegt en meteen van wal steekt. Liefst ook nog met een weerspiegelende zonnebril op

Hakar

Donateur
@eriktv
In het door mij gestelde gaat het niet over het kopen van werkkleding, maar het nodig zijn van werkkleding voor werkzaamheden die voor of in het bedrijf waar ik werk nodig zijn.
Als mensen zich al niet voorstellen aan medewerkers van een bedrijf waar ze een dienst voor gaan vervullen, willen wij niet eens meer weten hoe ze zich gedragen tegenover onze klant.

EdK

Forumguru
@Cordoba
Je speelt dus eigenlijk een beetje monopoly met ze ?? teruggggg naar af / gevangenis..
In laatste geval zou ik wel weer op vrije voeten komen bij jou !!:deuk:

Canon-Eye

Forumguru
verder gelezen dan menig nieuwkomer hier doet
"Menig nieuwkomer" komt hier nou juist terecht omdat hij/zij op een meer of minder acuut probleem heeft zitten googlen en daardoor met dit forum wordt geconfronteerd. Ik kan me heel goed indenken dat je in die situatie niet eerst alle forumregels en gebruiken uitzoekt en netjes internaliseert, maar in de euforie van de ontdekking de neiging hebt om met de deur in huis te vallen.

En vroeger of later duikt er dan wel iemand op die de vraagsteller attent maakt op het Meet en Greet gedeelte (wat door mijn autoaanvuller overigens consequent wordt gewijzigd in Meet en Vreet, maar dat geheel terzijde...). Dat "attent maken" kan echter op verschillende manieren, zoals de (naar mijn smaak net iets te vaak gehanteerde) correctieve manier. En dat kan inderdaad nog wel eens een tikkie dwingend overkomen.
Als het probleem/de vraag me aanspreekt en ik denk er iets zinnigs over te kunnen zeggen, dan zal ik daarbij soms ook wel naar het M&G forumdeel verwijzen, maar dan liever in de vorm van een goedbedoeld advies aan iemand waarvan ik wel begrijp dat die daar in eerste instantie niet zo op gefocust was. Kort gezegd: een helpende hand zonder verwijtende of terechtwijzende ondertoon.
Als dat laatste onverhoopt nodig blijkt kan het later altijd nog... ;)

Bovenaan Onderaan