Aandachtspunten Felicia 97

Skodda

Nieuw lid
Hallo,

VOlgende week zaterdag ga ik kijken naar een Skoda Felicia uit 97.

Wat zijn de grootste aandachtspunten van een dergelijke auto?
- zijn er bekende roestplekken/lekkageplekken.
e.d.

Dus heeft iemand tips waar ik op moet letten?

Daarnaast kan ik het beste een uit 97 nemen of even doorsparen voor een recenter model uit bijvoorbeeld 00.

Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen (via garage) als er iets defect blijkt te zijn?

Auto heeft steenslag en krasje, vraagprijs is 2.450 is dit redelijk? (95.000 km metalliclac, 1.6 motor GLXI versie)
Deurmatten zijn versleten.

Garage meldde: auto is goed onderhouden, laatste vier jaar door bedrijf dat auto wil verkopen.

Auto staat in assen www.detiessen.nl

Gaarne uw advies en hulp!

alaingf

Nieuw lid
Hallo,
Eerst al mijn verontschuldigingen voor mijn taalfouten, ik ben Belg en Franstalig...
Tot +/- een maand geleden bezat ik een Felicia 1.9D break van 96. Ik denk dat de zwakke punten (behalve de moteur) dezelfde zijn : roestplekken : oppassen voorde voorvleugels (kijk goed onder de motorkap en langs de wielkasten : eens dat ge de roest op de vleugels ziet is het al bijna te laat). Kijk ook naar roest rond de achterruit (achterklep), zeker langs de onder en de bovenkant.
Een ander zwakke punt is de versnellingshendel : probeer de speling van de hendel te voelen. Als de wagen veel KM heeft gereden (boven de 150.000 à 180.000) komt er sluitage op een stuk dat de link maakt tussen de hendel en de versnelingsbak. Hier in België heb ik nooit problemen gehad om wisselstukken te bekomen.
De slijtage historiek van mijn wagen was :
4 schokdempers ronr 160.000 km
1 koppeling rond 182.000 km
2 remschijven vooraan rond 200.000 km
2 remtrommels rond 200.000
transmissie defekt op 223.000 km
Ik veronderstel dat een wagen op bezine veel minder km zal gereden hebben. Mijn km bewijzen (denk ik) dat de wagen stevig is (vergeet niet dat de mijne een Diesel was, ttz veel trillingen, en de wagen was oorsproinkelijk niet voorzien voor de montage van een Diesel).
Met vriendelijke groet

Alain

Hetzer

Forumguru
@alaingf ;zo te horen heb jij behoorlijk wat kilometers gemaakt met je Felicia!!!!!!!!!!!

Skodda

Nieuw lid
Beste Alain,

Bedankt voor de reactie, de auto heeft nu 95.000 op de teller staan.

Volgens mij moeten hier nog een flink aantal bij kunnen?!?

Skodda

Nieuw lid
Hallo,

Vandaag wezen kijken. Krasje waar dealer het over had blijkt echter van voor tot achteren te lopen en zit tot op het metaal. De Steenslag die erop zit is ook ontzettend, alsof iemand een emmer kiezeltjes op de auto heeft gegooid. Daarnaast heeft auto inderdaad gelekt, zag namelijk een herstelplek op auto (andere kleur en roestig). Daarnaast had auto ook niet 95.000 maar 98.000 op teller staan.

Dus ben de garage helemaal niet binnengelopen, auto zag er niet goed uit.

Dus kijk ik maar weer verder uit naar een leuke auto.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties, ze kwamen zeker van pas!!!!

Wallie

Lid
Mijn ouders hebben een Felicia Combi 1.3i uit 97, nu met 60.000km op de teller en inmiddels naast een Ocativia als 2de auto. Enigste reparaties die ik nog weet zijn:
- Defecte temperatuursensor moter waardoor de shoke aan bleef staan en hij verzoop (en uiteindelijk niet meer vooruit kwam)
- Defecte bobine, gevolg: bij veel toeren ging het acculampje branden.
- Inmiddels (maar ja, mag ook wel na 9 jaar), lekt de achterklep een beetje als het regent. Denk dat er een nieuw rubber tussen zal moeten.

Verder een oerdegelijke auto, laat je nooit in de steek, verbruikt geen olie, veel bergruimte in de combi-versie, netjes afgewerkt, best veel beenruimte achterin enz. Echt een geen-gelul-maar-rijden-auto.

Bovenaan Onderaan