Aandachtspunten Octavia III RS combi

StefanAR

Forumguru
Wat zijn de aandachtspunten bij een Octavia III RS combi uit 2014/2015? Uiteraard naast de standaard punten zoals onderhoudshistorie, banden etc.

Morgen ga ik er bij 1 kijken en proefrijden. Ben benieuwd!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Rallye

Forumguru
Vraag eens naar schade, olieverbruik. Zijn er dingen aangepast met VCDS (niet nadelig, maar leuk om te weten). Als de auto van na week 22 van 2015 is, is Smartlink geactiveerd? En als je bij een dealer koopt: kun je dat uitonderhandelen (beter mee verlegen dan om verlegen). Let op evt. kraakjes en rammeltjes. Hoe werkt de airco?

MaxN

Donateur
Welke ga je bekijken?
Er loopt namelijk een topic over een witte O3 Combi RS TDI die schade heeft gehad.
Voor de rest als het een DSG is kijken naar de slijtage van de koppeling. Volgens mij in de even versnelling gas geven en kijken of deze niet ineens in de toeren klimt. We handmatig in de 4 zetten zodat deze niet terug schakelt.

En vergeet niet te genieten! Zijn hele mooie auto’s!
Dus hopen op een mooie koop!

StefanAR

Forumguru
Uitonderhandelen gaat goed komen! Het gaat om een witte uit 2014, staat in Apeldoorn bij garage.

Nee, niet die diesel. Topic had ik gelezen, maar wordt gewoon de benzine versie.

Geniet gaat lukken!

Rallye

Forumguru
Uit 2014 is MIB1-navi, dus geen Smartlink. Oh ja: als er een Amundsen in zit, moet je even checken of het originele SD-kaartje in de SD-sleuf zit. Eventueel een nieuwe regelen. De originele SD-kaart uit 2014 is namelijk te klein voor de nieuwste kaarten.

Rofffel

Forumguru
apeldoorn? alleen dat is al een vraagteken waard.
als het iets met de familie Schild van doen heeft, wegwezen.
heb je de link?

skodaroomy

Actief lid
Apeldoorn zal ik bij voorbaat al met een grote boog omheen lopen. Is hetzelfde als bij ons in Rotterdam de spaanse polder. Boeven zijn het. Garantie tot de voordeur. Kan je beter even verder zoeken en daar je zuur verdiende centen inleveren. Maar goed de keus is aan jou!!!

Arjann

Forumguru
Ik zou sowieso gaan kijken, pas dan kan je goed oordelen over de auto en het bedrijf. Er zijn hier mensen die blijkbaar slechte ervaring hebben in Apeldoorn, maar dat wil toch niet zeggen dat er geen betrouwbare bedrijven zitten :pieker:

StefanAR

Forumguru
Net geweest. Mooie auto, rijdt super. Bedrijf is ook betrouwbaar m.i. Wilde wel pushen om te verkopen, maar heb bedenktijd tot maandag, zonder verplichting en geen handtekening hoeven zetten. Wordt nog geserviced, nieuwe APK en 6 maanden BOVAG garantie.

MaxN

Donateur
Mocht het niets worden staat er in Veghel bij leaseplan Miss nog wel een alternatief.
Hoop niet dat ik je plannen daarmee in de war schop.

StefanAR

Forumguru
Heb ik inderdaad gezien Max! Deze is ook in prijs verlaagd. Heb echter tot vorig jaar al in een blauwe octavia 1.2TSI gereden. Plus de witte van vanochtend heeft zon beetje allr opties al panoramadak, safetysystems etc.

Rofffel

Forumguru
Die van Leaseplan ziet er niet zo netjes uit. Heb daar ingezeten toen ik mijn auto kocht. Wel een briljante kleur.

Antera

Donateur
Nou heren jullie zijn nogal erg duidelijk over apeldoorn maar denk niet dat je zomaar alle garage's over een kam mag scheren. Mijn RS komt er ook vandaan en daar hebben ze me niet bij genaait sterker nog dit is allemaal netjes verlopen.

er zijn altijd vage garage's maar lang niet allemaal

Bakboord1

Forumguru
Beter voorkomen dan genezen. Ik zou er wegblijven gezien alle geluiden. Een auto is en blijft een grote kostenpost en daar neem je geen risico’s mee.

Bovenaan Onderaan