Aangenaam, even voorstellen.

Goedenavond Forumleden,

Wat een informatie op dit forum! Hier ga ik hoop te weten komen:).
Ik ben Niels, 34jr en sinds vandaag eigenaar van een Karoq 2021 (1.5 TSI Sportline Business Aut.). Onze Fabia III Monte Carlo 2018 hierop ingeruild want die werd wat te klein voor het gezin.
Zeer blij met de aankoop en vandaag al lekker wat aan het rommelen geweest met alle opties, interieurverlichting, gebruikers instellen, functies uitproberen etc.

Nu zit ik toch ook gelijk wel met een paar vragen, ik heb de auto gekocht wetende dat hier wat schade aan is geweest, de verkoper vertelde dat er linksvoor wat blikschade is geweest, dit is allemaal netjes hersteld. Via kentekencheck had de auto geen schade gehad dus dit is zoals verkoper ook vertelde hersteld bij het schadebedrijf waar hun altijd heen gaan. De auto trilt niet bij noodstop, loopt niet weg e.d. dus het chassis zal goed wel zitten.
Eenmaal thuis toch nog even alles gecheckt, want ja de 1ste keer valt niet alles op en bij het ophalen van de auto in alle enthousiasme ook niet.

Nu viel mij thuis dus op dat onder de motorkap de sticker op de zwarte lip die boven de grill zit afwijkende informatie betreft.
De auto is een Benzine en op het sitckertje staat Fuel Type: Diesel. Zie foto.
Meestal zijn als die stickers er allemaal op zitten, die onderdelen iig niet vernieuwd wat naar mijn mening een indicatie geeft dat dit dus origineel is.
Heeft deze sticker nou helemaal niets te maken met het type auto of klopt dit niet?

Wat mij ook opviel was dat de mistlampen wat diep naar binnen staan, en de ene staat nog dieper dan de andere naar binnen, zie foto's.
Horen deze zo een stuk naar binnen te staan? (ik snap dat ze niet horen te verschillen, dit zal bij de ene komen door het schadeherstel).

Door deze 2 bevindingen ben ik een beetje argwanend geworden en ik hoop dat ik fout zit maar waarschijnlijk weten jullie hier zo antwoordt op te geven waar ik weer mee verder kan.
Buiten dat ben ik echt mega blij met de auto:yeah:

Ik hoor graag van jullie, en een fijne avond alvast.

Groetjes Niels!

Bijlagen

• 20240125_151755.jpg
    20240125_151755.jpg
    225,3 KB · Weergaven: 53
  • 20240125_151733.jpg
    20240125_151733.jpg
    173 KB · Weergaven: 54
  • 20240125_152206.jpg
    20240125_152206.jpg
    451,5 KB · Weergaven: 54

EdK

Forumguru
op het sitckertje staat Fuel Type: Diesel. Zie foto.
Webasto is een standkachel die dus een eigen verbrandingskachel heeft en die je met afstandbediening aan kunt zetten in de winter zodat je in een ontdooide en warme wagen kunt stappen.
Vreemde is wel dat deze in benzine en in diesel uitvoeringen verkrijgbaar zijn en afhankelijk van de brandstof waar je wagen mee rijd de standkachel met zelfde brandstof word gemonteerd !
Zou in jouw geval dus inhouden dat er ergens een aparte tank(je) moet zitten voor de standkachel.
Zou toch even informeren bij dealer waar hij nu op stookt, want verkeerde brandstof erin is niet goed voor de standkachel

Aha, heeft dus niets met een kachel onderdeel oid van de auto zelf te maken.
Ik denk nu eerlijk gezegd dat de plastic "lip" die boven de gril zit dus van een andere auto afkomt, waarschijnlijk van een diesel die wel zo een standkachel heeft gehad. Voor zo ver ik weet en heb gezien zit er namelijk niets van een extra standkachel op deze Karoq.

Bedankt voor je reactie @EdK

EdK

Forumguru
Die kachel zal je niet gauw over het hoofd zien lijkt me @MoonWhiteKaroq dus als die er inderdaad niet inzit dan is je vermoeden denk ik wel oké.
Wel slordig dat ze dat stikkertje dan niet even verwijderen, maar dat lijkt wel heel normaal te lijken heden ten dagen.
Ook collega die te beroerd zijn om een stikker op een artikel te verwijderen, en zeggen dan rustig tsja dat is voor de klant hoor......

Ja tegenwoordig hoef je nergens meer van op te kijken @EdK
Maar buiten dat maakt het stickertje me in dat opzicht nog niet zo veel uit. Samen met die mistlampen begin ik het vermoeden te krijgen dat de Karoq misschien wel een stuk meer schade heeft gehad aan de hele voorkant dan alleen de blik schade aan het zijscherm zoals mij verteld was...

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Herperduin

Forumguru
Welkom. Veel plezier met je nieuwe wagen.
Voor wat betreft mistlampen, zou ik gewoon eens live kijken bij andere Karoqs. Net al beetje lopen googlen maar niet goed kunnen zien. Ik verwacht dat ze gewoon aan moeten sluiten bij bumper maar dat is gewoon op gevoel gebaseerd en niet op kennis (heb helaas nog geen Škoda ).
Wat wel opviel tijdens het Googlen is dat ik de Karoq wel erg mooi vond. Wat een verbetering ten opzichte van je Fabia. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

ertromp

Forumguru
Welkom! Blikschade? Die mistlampen horen goed aan te sluiten op de bumper en die kunststof strip is blijkbaar vervangen omdat de originele ook gescheurd is geweest.
Slecht gemonteerde delen die los geweest en vernieuwd zijn dus.

Welkom. Veel plezier met je nieuwe wagen.
Voor wat betreft mistlampen, zou ik gewoon eens live kijken bij andere Karoqs. Net al beetje lopen googlen maar niet goed kunnen zien. Ik verwacht dat ze gewoon aan moeten sluiten bij bumper maar dat is gewoon op gevoel gebaseerd en niet op kennis (heb helaas nog geen Škoda )....
Dank! Met Googlen kwam ik idd ook niet tot het gewenste resultaat. Als ik er eentje tegen kom ga ik even kijken/voelen:).

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom! Blikschade? Die mistlampen horen goed aan te sluiten op de bumper en die kunststof strip is blijkbaar vervangen omdat de originele ook gescheurd is geweest.
Slecht gemonteerde delen die los geweest en vernieuwd zijn dus.
Dank! Ja het is eigelijk bijna wel zeker. Opzich niet eens een probleem, er zijn zat auto's waar schade is hersteld. Maar ik had gewoon willen weten hoe en wat er gebeurd en gedaan is als dat het geval is.

Ik rij denk ik even langs de dealer om te vragen of die advies kunnen geven. Ik kan me bedenken dat er bij regen een stuk meer water naar binnen komt daar dan als de lampen gelijk met de bumper zouden zitten.

@Herperduin de Karoq vrijdag heen gebracht om het te laten fixxen, tijdens de rit erheen nog een zingend geluid gehoord dat hebben ze ook onderzocht en blijkt een slecht wiellager te zijn. Ze pakken alles kostenloos aan, kan hem waarschijnlijk morgen of overmorgen weer ophalen

Nog een Tesla model 3 als leenauto meegekregen om het weekend mobiel te kunnen zijn. Moet eerlijk bekennen rijd best leuk, zou het zelf alleen nooit kopen

Bovenaan Onderaan